انتقاد مورگان فریمن از توهین به رنگینپوستها در آمریکا(اخبار ادبی و هنری)
«مورگان فریمن» در یک مصاحبه جدید توضیح داده که چرا با اصطلاح «آفریقایی-آمریکایی» مخالف است و چرا محدود کردن آموزش تاریخ سیاهپوستان به تنها یک ماه یک توهین است.
به گزارش ایسنا، «مورگان فریمن» بازیگر ۸۵ ساله برنده اسکار که به ندرت تن به مصاحبه میدهد در گفتوگویی با روزنامه انگلیسی ساندیتایمز، در مورد اظهارنظر گذشتهاش که چگونه صحبت نکردن در مورد نژاد ممکن است به پایان نژادپرستی کمک کند، توضیح داد: «دو چیز را میتوانم علناً بگویم که دوست ندارم: «ماه تاریخ سیاه پوستان» یک توهین است. آیا تاریخ من را به یک ماه کاهش میدهید؟» وی افزود: «همچنین واژه «آفریقایی-آمریکایی» نیز یک توهین است. من این عنوان را قبول ندارم. سیاهپوستان تا به حال عناوین متفاوتی داشتهاند و من نمیدانم چگونه این چیزها سر زبان میافتد. همه از واژه «آفریقایی-آمریکایی» استفاده میکنند اما واقعا معنای آن چیست؟ بیشتر سیاهپوستان در این بخش از جهان چند رگه هستند و شما واژه آفریقا را طوری استفاده میکنید که گویی یک کشور است در حالی که مثل اروپا یک قاره است. مانند زمانی که از ایرلندی- آمریکایی یا ایتالیایی- آمریکایی استفاده میکنید و نمیگویید اروپایی- آمریکایی.