kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323 - ۳۰۰۰۷۱۹۳۲  
 
* برای تبلیغ و ترویج یک امر فرهنگی مثل حجاب در جامعه بهترین راهکار نتیجه بخش‌، کار فرهنگی در کنار اجرای قانون است. ساحت اجتماعی حکومت‌، نباید با کشف حجاب که جرم محسوب می‌شود شکسته شود.
منتظری
* توافق بین ایران و عربستان که خبر آن به منزله یک بمب خبری عمل کرد بسیاری از سیاستمداران منطقه و فعالان رسانه‌ای را به واکنش واداشت، با این حرکتی که به وجود آمد می‌توان گفت غرب آسیا در شرایط جدیدی قرار گرفته است. 
سالاری
* توافق با آژانس هسته‌ای و عربستان دو اقدام مثبتی بودند که انتهای سال گذشته در سایه مقاومت صورت گرفت و اثر فوری خود را روی کاهش قیمت ارز هم گذاشت. در آینده شاهد تاثیرات بیشتر این دو اقدام دولت سیزدهم خواهیم بود.
عسگری
* احیای دریاچه ارومیه در این دولت خبرخوشحال‌کننده‌ای بود که همه دیدیم. ان‌شاءالله به طور مرتب از این اخبار مثبت و امیدبخش بشنویم و ان‌شاءالله مشکلات یکی پس از دیگری مرتفع شوند.
املاکی
* محافل غربگرا این بار توافق با عربستان را بهانه کرده‌اند و درباره آن اما و اگر می‌آورند. نمی‌خواهند درک کنند که رشته تحولات از دست آمریکا در رفته و خارج از نظم مطلوب او اتفاق می‌افتد. 
سرمدی
* دو نفر از دانشجویان دانشگاه شریف به دنبال ارتباط با گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین قبل از اجرای عملیات خمپاره‌اندازی در تهران دستگیر شدند درحالی که قبل از این عملیات، پرتاب بمب‌های دست‌ساز را آغاز کرده بودند. اینها همان دانشجویان منتقدی بودند که روزنامه‌های زنجیره‌ای برای بازداشت آنها جامه می‌دریدند؟
نیک‌نام
*چرا مواضع برخی از محافل داخل کشور مثل مدعیان اصلاحات‌، کاملا با مواضع آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی هماهنگ است؟ آیا این‌ها همان دنباله‌های شاگردان مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا نیستند؟
معصومی
* کسانی که دولت سیزدهم را ناموفق می‌پندارند لطفا باانصاف به برخی از موفقیت‌های آن که بدون آویزان شدن به برجام و اف‌ای‌تی‌اف حاصل شده است توجه کنند: «واکسیناسیون فراگیر و کاهش آمار قربانیان کرونا از ۷۰۹ نفر به رقم‌اندک کنونی»، «رونق دیپلماسی اقتصادی و رشد ۳۱ درصدی تجارت خارجی، شکست تحریم‌ها و افزایش صادرات نفت به بالاترین سطح طی ۴ سال اخیر(۱.۴ میلیون بشکه در روز)»، «راه‌اندازی پالایشگاه‌های فرا سرزمینی»، «افزایش چشمگیر تولید گندم وکسب مقام سیزدهم تولید گندم جهان در سال ۲۰۲۲ »، «بهره‌برداری از طرح ۶۰ کیلومتری انتقال آب به سنندج که از بهمن۹۹ تا این دولت، ۱۵ درصد پیشرفت داشت»، «بهره‌برداری از تونل ۳۶ کیلومتری و انتقال سالانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه»، «بهره‌برداری از ۶ نیروگاه برق در مناطق مختلف کشور»؛ «راه‌اندازی طرح غدیر و تامین آب ۴.۷ میلیون نفر در ۲۶ شهر و ۱۶۰۸ روستای خوزستان»، «بهره‌برداری از فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه ۷۵هزار بشکه میعانات گازی، و ۵۰ هزار میلیون متر مکعب گاز شیرین و درآمد ۳ میلیارد دلاری در سال»، «رونمایی از انواع موشک‌های فوق مدرن و موشک ماهواره‌بر، و انواع پهپادهای پیشرفته»، «بهره‌برداری از خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار به طول ۲۹۰ کیلومتر، با هزینه ۴۱۰ میلیون دلار»، «بهره‌برداری از راه‌آهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر، به عنوان یکی از قطعات خط ریلی ۶۴۰ کیلومتری چابهار- زاهدان»، «کاهش چشمگیر کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی سال گذشته که با لحاظ تورم ۴۰ درصدی باید امسال به بالای ۷۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید، اما زیر ۲۰۰ هزار میلیارد کنترل شد»، «تسویه ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل؛ و ضمنا متناسب‌‌‌سازی حقوق معلمان (و بازنشستگان و کارمندان) با بار مالی بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان». اینها «مشت نمونه خروار» است.
شاهسوندی
* شهداء شمع محفل بشریت هستند و گرامیداشت یاد و خاطره آنها وظیفه اصلی همه ما است. البته صرف گرامیداشت یاد و خاطره شهداء کافی نیست چون ما باید علاوه‌بر گرامیداشت یاد و خاطره شهداء نسبت به ترویج معارف آنها نیز کوشا باشیم. شهدا در طول تاریخ انقلاب اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته و دارند؛ همان طوری که حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا نیز درباره شهدا فرمودند که مسئله‌ شهید و ایثارگرى، موتور حرکت جامعه است.
سرآبادانی 
* بحران‌های مالی و اقتصادی برای همه کشورها پیش آمده و می‌آید ولی مهم این است که با مدیریت کارشناسانه بتوان با هزینه کم از این بحران‌ها خارج شد و ثبات اقتصادی را به بازار برگرداند.
حشمت‌زاده
*درتهران ساختمان‌های نا ایمن زیادی وجود دارد که باید فکر اساسی برای آنها بشود. 
قطبی
*پیشنهادم این است که میدان امام حسین علیه‌السلام تهران مثل گذشته بازگشایی بشود تا زندگی برای کسبه این محل به جریان بیفتد وکسب و کارشان رونق بگیرد.
صاحب‌پور
*کرایه خودروهای اینترنتی در روزهای بارانی گران‌تر است این کار اجحاف به مسافران می‌باشد و موجب نارضایتی می‌شود. امیدواریم دستگاه و نهاد مربوطه رسیدگی بکند و جلوی سوءاستفاده یک عده‌ای را بگیرد.
سلطان‌زاده
*سایت دیوار مبلغ 50 هزار تومانی را که بابت آگهی‌ها از سفارش دهندگان دریافت می‌کرد به 70 هزار تومان افزایش داده است. چه نهادی باید با این سایت برخورد‌ کند؟ 
پیرزاد
* طبق اظهارات رئیس‌‌دبیرخانه ملی مبارزه با دخانیات متاسفانه سن مصرف سیگار به نوجوانان 13 تا 15 سال رسیده است و این زنگ هشداری است که هم خانواده‌ها و هم مدرسه‌ها باید بیش از این مراقبت نمایند.
کاویانی‌پور
* چرا درخصوص گرانی این‌ روزهای لاستیک خودرو هیچ عکس‌العملی از طرف وزارت صمت صورت نمی‌گیرد؟
براتی
* چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل ۱۳-۱۲ میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید 1 میلیون و 800 هزار تومان بگیرد؟ 
مشایخی