kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

اخبار ورزش جهان


تقابل رئال مادرید با چلسی
و سیتی با بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان
مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا دیروز در مقر اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) واقع در شهر نیون سوئیس برگزار شد و هشت تیم راه یافته به این مرحله رقبای خود را شناختند. بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان به شرح زیر خواهد بود:
بازی اول: رئال مادرید- چلسی
بازی دوم: بنفیکا- اینتر
بازی سوم: منچسترسیتی- بایرن مونیخ
بازی چهارم: میلان- ناپولی
بازی‌های رفت این مرحله در تاریخ‌های 11 و 12‌آوریل (22 و 23 فروردین 1402) و بازی‌های برگشت در تاریخ‌های 18 و 19‌آوریل (29 و 30 فروردین 1402) برگزار خواهند شد.
بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی هم به شرح زیر خواهد بود:
بازی پنجم: برنده بازی چهارم- برنده بازی دوم
بازی ششم: برنده بازی اول- برنده بازی سوم
بازی‌های رفت این مرحله در تاریخ‌های 9 و 10 مِی (19 و 20 اردیبهشت 1402) و بازی‌های برگشت نیز در تاریخ‌های 16 و 17 مِی (26 و 27 اردیبهشت 1402) برگزار خواهند شد.
دیدار فینال (برندگان بازی‌های پنجم و ششم) نیز در تاریخ 10 ژوئن
(20 خرداد 1402) در ورزشگاه آتاتورک شهر استانبول برگزار خواهد شد.
ثبت‌نام ۱.۳ میلیون نفر
برای خرید ۸۰ هزار بلیت بازی آرژانتین
بیش از3/1میلیون نفر برای خرید بلیت از طریق پلت‌فرم آنلاین بازی دوستانه آینده تیم ملی فوتبال آرژانتین برابر پاناما ثبت‌نام کرده‌اند. بر اساس گزارش بلومبرگ بلیت‌ها در کمتر از دو ساعت پس از فروش فروخته شد.این بازی قرار است 23 مارس در بوئنوس آیرس در ورزشگاهی برگزار شود که بیش از 80 هزار هوادار را در خود جای می‌دهد. این نخستین بازی برای تیم ملی آرژانتین از زمان قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر خواهد بود. قیمت بلیت‌ها از 30 دلار شروع شد و تا 130 دلار افزایش یافت.
جیانی اینفانتینو رئیس‌فیفا ماند
کنگره فیفا پنجشنبه به میزبانی رواندا برگزار شد و طبق پیش‌بینی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود، «جیانی اینفانتیو» به عنوان تنها نامزد ریاست توانست برای چهار سال دیگر این مسئولیت را برعهده داشته باشد.
رئیس‌۵۲ ساله و سوئیسی فیفا در مدت فعالیت خود ارتباط خوبی با کنفدراسیون‌های مختلف داشت و سفرهای پرتعدادی به رویدادها و کشورهای مختلف داشت. او چندین سفر هم به تهران داشت و در جریان وضعیت فوتبال ایران
قرار گرفت.