kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
خودروها با 2 تخلف حادثه‌ساز همزمان در جاده‌ها توقیف می‌شوند

وقوع 69 فقره تصادف با 76 فوتی در 2 روز اول طرح نوروزی

 
 
 
رئیس‌مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اعلام کرد در دو روز اول سفرهای نوروزی 69 فقره تصادف فوتی در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است.
سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با فارس درخصوص آخرین آمار تردد در جاده‌های کشور اظهار داشت: تغییرات سفرهای بین استانی دو روز اول طرح نوروزی یعنی از روز ۲۴ تا ۲۶ اسفندماه افزایش 17 درصدی تردد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.
 شیرانی از افزایش 42 درصدی تردد نسبت به نوروز سال گذشته، 112 درصدی نسبت به نوروز 1399 و 40 درصدی نسبت به نوروز 1398 خبر داد.
وی ادامه داد: بیشترین خروج خودرو از استان‌های تهران و البرز به تعداد 105هزار وسیله نقلیه، بیشترین مقصد خودروهای استان تهران و البرز به سمت استان‌های قم، قزوین، مازندران، مرکزی و اصفهان و بیشترین ورود خودرو به استان مازندران با تعداد 26 هزار و هفتصد دستگاه وسیله نقلیه بوده است؛ همچنین بیشترین ورود خودرو به مازندران از استان‌های تهران و البرز، گلستان، فارس، خراسان رضوی، گیلان گزارش شده و استان‌های مرکزی، گیلان و همدان هم  دارای بیشترین ورود خودرو بوده‌اند.
رئیس‌مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به آمار تصادفات دو روز اول طرح نوروزی از روز ۲۴ تا ۲۶ اسفند گفت: ۶۹ فقره تصادف فوتی با ۷۶ نفر متوفی و هزار و ۴۶۷ فقره تصادف جرحی با هزار و۸۸۰ نفر مجروح آمار بسیار نگران‌کننده است و باید به عنوان هشدار و زنگ خطری برای رانندگان در سفرهای نوروزی باشد.
شیرانی افزود: بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان و کمترین وقوع در جاده‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام‌،کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.
  بیشترین علت تصادفات اخیر
وی اظهارداشت: بیشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو‌، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز بود که منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث شده است‌؛ همچنین عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و اصرار رانندگان به ادامه رانندگی بدون استراحت و توقف شکل گرفته و سرعت غیر مجاز هم از عوامل اصلی شکل‌گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.
رئیس‌مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه بیشترین ساعات وقوع حوادث ساعت ۱۲ تا ۱۶ بوده است به رانندگان توصیه کرد با رعایت کامل مقررات رانندگی و بستن کمربند ایمنی، احترام به حقوق سایر رانندگان و رعایت سرعت مجاز در جاده‌ها تردد کنند.
 توقیف خودروها با 2 تخلف حادثه‌ساز همزمان 
در جاده‌ها
رئیس‌پلیس راه کشور نیز با بیان اینکه از روز پنجشنبه موج اول سفرهای نوروزی آغاز شده است، گفت: جمعه هم شاهد افزایش تردد در جاده‌ها بودیم، اما خوشبختانه مشکل ترافیکی جدی در محورهای مواصلاتی گزارش نشده است.
 به گزارش ایسنا، سردار حسن مومنی با اشاره به رانندگی در شرایط بارندگی افزود: توصیه ما به رانندگان این است که در صورت سفر و تردد به سمت مسیرهای کوهستانی، حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
مومنی با اشاره برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در سفرهای نوروزی بیان داشت: در جلسه‌ای که با فرماندهان پاسگاه‌ها و رؤسای پلیس راه و راهور استان‌ها داشتیم، تاکید کردیم که با تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، انجام حرکات نمایشی، تردد از شانه خاکی و... بدون اغماض برخورد شود.
وی تصریح کرد: اگر خودرویی همزمان دو تخلف حادثه ساز مرتکب شود، همکاران ما نسبت به توقیف آن اقدام خواهند کرد، چرا که نمی‌شود به خاطر تعداد ‌اندکی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند، اجازه دهیم سلامت دیگران به خطر بیفتد.
رئیس‌پلیس راه کشور تاکید کرد: خواهشی که از هموطنان عزیز داریم این است که در صورت اعلام محدودیت‌های ترافیکی، همکاری لازم را با همکاران ما داشته باشند تا مشکلی در این مواقع پیش نیاید.