kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

عیدانه سپاه به اهالی هرمز / افتتاح و تحویل ۱۰۰ واحد مسکونی به مددجویان

در آستانه سال نو و با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه و نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و استاندار هرمزگان و جمعی از مردم و مسئولین، آیین اهدای ۱۰۰ واحد مسکن ویلایی مشارکتی‌ساز و دو زمین چمن ورزشی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
 
 
 
 
با پایان عملیات ساخت ۱۰۰ واحد مسکن ویلایی توسط قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی و برخی از ارگان‌ها و نهادهای مردمی در جزیره هرمز، طی مراسمی این واحدها به سرپرستان خانواده‌های نیازمند مسکن اهدا شد.
به گزارش فارس، این پروژه و نیز دو زمین فوتبال چمن مصنوعی و ساماندهی مسیل رودخانه ورودی به شهرک ولایت، با پیگیری، همت و تلاش قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و مشارکت دفتر مقام معظم رهبری، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، اداره کل بهزیستی استان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی کل سپاه و مساعدت دستگاه‌های اجرایی متولی در استان، در قالب شهرک ولایت در جزیره هرمز ساخته شده است.
هر یک از واحدهای مسکونی در ۱۲۶ مترمربع (اعم از اعیان و عرصه) احداث و به سرپرستان خانواده‌های محروم و فاقد مسکن ایثارگر، خانواده شهدا و مددجویان بهزیستی ساکن در جزیره هرمز تحویل داده شد.
دو زمین ورزشی با پوشش چمن مصنوعی در ۱۷۰۰ مترمربع تجهیز و آماده‌‌سازی شده است.
این عیدانه با اعتباری قریب ۶۵ میلیارد و شش‌صد میلیون تومان شامل احداث منازل، زیر‌سازی معابر، جدول‌کشی، سنگ‌فرش، آسفالت معابر، اجرای شبکه آب، شبکه فاضلاب شهری، شبکه برق و... به بهره‌برداری رسیده است.
 این پروژه در پی تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع در کمک به توسعه جزایر به‌ویژه جزیره هرمز و به دنبال بازدید سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه آغاز شد و امروز شاهد به ثمر نشستن و بهره‌برداری و تحویل آن به مردم شریف جزیره هرمز هستیم.
اجرای ۱۱۵۰ پروژه عمرانی
توسط قرارگاه مدینه طی ۳ سال
در همین حال در کنار این عیدانه مسکونی در استان هرمزگان، بخشی از گزارش عملکرد سه‌ساله مردم‌یاری و خدمت‌رسانی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه نیز که شامل ۱۱۵۰ پروژه عمرانی و ۷۳۲ هزار و ۴۷۰ خدمت اجتماعی و بهداشتی و درمانی منتشر شد.
در این گزارش به احداث ۵ مجموعه زمین چمن ورزشی، ۳۰ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه آب شرب روستایی، ۱۳ کیلومتر سیل بند، ۱۲ کیلومتر راه روستایی، احداث و مرمت ۵۲۰ واحد مسکونی و ۴۵۱ هزار و ۴۷۰ خدمت اجتماعی و ۲۸۱ هزار خدمت بهداشتی و درمانی ازجمله تهیه و توزیع بیش از ۱۹۰ سری جهیزیه، تهیه و توزیع ۲۳۰ دستگاه کولرگازی، ۱۵۵ یخچال، ۱۹۰ مخزن ذخیره آب ۵۰۰ لیتری، توزیع ۱۴۳۵ تخته چادر گروهی، تهیه و توزیع ۱۶۵۰۰ بسته معیشتی، اعزام زائرین اولی به مشهد مقدس و کربلای معلی و... اشاره شده است.
 علاوه‌بر پروژه‌های گوناگون عمرانی و خدماتی که توسط قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور در حال پیگیری و اجرا است، عملیات احداث درمانگاه بزرگ جزیره هرمز نیز با اهتمام این قرارگاه توسط قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و تأمین اعتبار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می‌باشد.
سردار پاکپور: از تلاش در جبهه خدمت به مردم 
عقب نخواهیم نشست
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه طی سخنانی در آیین اهدای یک‌صد واحد مسکونی مشارکتی ساز این نیرو در جزیره هرمز گفت: دشمن از راهبرد جنایت و کینه و تحریم علیه ملت ایران ثمری جز رسوایی و شکست نخواهد گرفت.
وی افزود: بی‌تردید عظمت و بزرگی و کرامت ملت ایران، دشمن را به تمکین و تسلیم وادار خواهد کرد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: افتخار و اعتبار ما خدمت به چنین ملت بزرگ و عزتمندی است و در راه عزت و استقلال و امنیت و پیشرفت این ملت تا پای جان ایستاده‌ایم.
سردار پاکپور ادامه داد: راهبرد اصولی ما در اجرا و به ثمر نشاندن هزاران پروژه عمرانی و سازندگی و خدماتی و مردم‌یاری در سراسر کشور مبتنی بر شأن خدمتگزاری و اعتقاد راسخ به چندوجهی بودن امنیت است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: امروز مشارکت در ساخت شهرک مسکونی 100 واحدی هرمز، آب‌رسانی به صدها شهر و روستا در سراسر کشور، ساخت صدها کیلومتر جاده و پل و تلاش برای مشارکت در ساماندهی و بهبود معیشت مردم، بخشی از مأموریت ذاتی و مستمر ما است.
وی اظهار داشت: ما در کنار توجه دقیق و عمیق به مأموریت‌های دفاعی و نظامی و تمرکز ویژه بر مقابله با تهدیدات امنیتی، از مشارکت در سایر وجوه و اضلاع امنیت غافل نبوده و نخواهیم بود.
سردار پاکپور تصریح کرد: خدمت به مردم و کمک به سازندگی و پیشرفت کشور را بالاترین مدال و افتخار و اعتبار برای خود می‌دانیم.
وی افزود: دشمن از رشد و پیشرفت و اقتدار و توانمندی این مردم عصبانی و ناراحت می‌شود و ما دقیقاً از مجاهدت و تلاش در جبهه خدمت به مردم و کمک به پیشرفت آنان عقب نخواهیم نشست و خشم و عصبانیت دشمن را از این رویکرد کاملاً درک می‌کنیم.