kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری:

سرویس‌های فوق‌العاده اتوبوس در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود

 
 
 
مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به راه‌اندازی سرویس فوق‌العاده اتوبوس در ایام نوروز ۱۴۰۲، گفت: با گرانفروشی بلیت قاطع برخورد می‌کنیم.
داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره سفرهای نوروزی با اتوبوس اظهار کرد: تمام ظرفیت فعال اتوبوس برای ایام نوروز 1402 تامین شده است و بر اساس همین ظرفیت عرضه بلیت انجام می‌شود. در صورتی‌که تقاضا برای سفر با اتوبوس بالاتر از عرضه باشد مردم می‌توانند از طریق وبسایت لیست انتظار مشخصات خود را درج کنند که پس از تامین ناوگان و ایجاد ظرفیت از طریق پیامک به آنها اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.
وی با اعلام اینکه ناوگان عملیاتی اتوبوس برای نوروز هشت هزار دستگاه اتوبوس است، افزود:‌ با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته این میزان ناوگان پاسخگوی تقاضا بوده و بیشتر از آن نیز هست اما ممکن است در برخی ایام خاص مانند تعطیلات نوروزی در برخی مسیرها تقاضا افزایش یابد که این تقاضا را با راه‌‌اندازی سرویس‌های فوق‌العاده پاسخ می‌دهیم.
مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری درباره قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز گفت: قیمت بلیت هیچ تغییری نکرده و قرار نیست برای ایام نوروز 1402 افزایش یابد. ضمن اینکه با شرکت‌هایی که بعضاً بلیت را بالاتر از نرخ‌های مصوب به فروش برسانند به صورت قاطع برخورد خواهیم 
کرد.
باقرجوان با اعلام برنامه‌های پایانه‌های مسافری در ایام نوروز اظهار کرد: علاوه‌بر پایانه‌های مسافربری پویش‌های فرهنگی در 30 کیلومتری ورودی شهرها نیز برگزار می‌شود. با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با عید نوروز سفره‌های افطاری و سحری ساده نیز با همکاری خیرین در مسیرهای منتهی به شهرها برپا می‌شود.
او با اشاره به نحوه نظارت سازمان راهداری بر ناوگان حمل‌ونقل مسافری در ایام نوروز تصریح کرد: نظارت در این ایام با سامانه‌های داپ،‌ سپهتن و صورت وضعیت و از طریق دوربین‌های نظارتی با همکاری پلیس راهور و همچنین سامانه پیامکی رسیدگی به شکایات سازمان راهداری به سرشماره 2000141 و تلفن گویای 141 انجام خواهد 
شد.
ورود 32 واگن به ناوگان ریلی نوروز
در همین حال، طی مراسمی با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهر‌سازی ۵۰۰ دستگاه ناوگان ریلی از جمله ۱۰ دستگاه واگن مسافری نو در آستانه نوروز به شبکه سراسری راه‌آهن الحاق شد. ارزش ریالی 500 دستگاه ناوگان ریلی شامل لکوموتیو، واگن و و باز‌سازی شده 2170 میلیارد تومان است.
بر این اساس 453 دستگاه واگن باری نو به ارزش 1015 میلیارد تومان، شش دستگاه لکوموتیو نو به ارزش 420 میلیارد تومان و 9 دستگاه لکوموتیو باز‌سازی شده به ارزش 315 میلیارد تومان می‌شود. 10 دستگاه واگن مسافری نو به ارزش 200 میلیارد تومان و 22 دستگاه واگن مسافری باز‌سازی شده به ارزش 220 میلیارد تومان به ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور افزوده شد.
با اجرای  این مرحله نو‌سازی ناوگان ریلی در سال جاری، مجموعا 1660 دستگاه واگن و لکوموتیو طی سال 1401 وارد ناوگان ریلی کشور شده است. این نو‌سازی شامل 1570 دستگاه واگن باری نو، 23 دستگاه لکوموتیو نو و 17 دستگاه لکوموتیو باز‌سازی شده، 10 دستگاه واگن مسافری نو و 40 دستگاه واگن مسافری نو‌سازی شده می‌شود.