kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
خطیب جمعه تهران:

افرادی که در مسمومیت دانش‌آموزان نقش داشتند مفسد فی‌الارض هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: پیروان همه ادیان توحیدی به منجی موعود و مهدویت اعتقاد دارند و باور داریم که این باور ما باور حق است که روزی ظالمان و ستمگران می‌روند و تنها مهدی فاطمه (س) بر جهان حاکم خواهد شد.
 
 
 
 
 
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به مسئله مسمومیت‌های اخیر دانش‌آموزان، گفت: مقام معظم رهبری در روز درختکاری فرمودند: کسانی که دست به این کارها می‌زنند چه عامل، چه مسبب، باید حکم اشد مجازات برایشان داده شود و این حکم باید اجرا شود. علاوه‌بر این فرمودند که دیگر در رابطه با اینها، عفوی نیز در کار نخواهد بود.
به گزارش فارس، وی تأکید کرد: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند، مبنای فقهی دارد زیرا کسانی که این کارها را می‌کنند، مفسد فی‌الارض هستند و حکمشان نیز اعدام است.
امام جمعه موقت تهران افزود: براساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی،‌ هر شخصی که اقدام به پخش مواد سمی و میکروبی خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها کند، به‌گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد، مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.
آیت‌الله خاتمی جرم شایعه‌پراکنان در فضای مجازی و رسانه‌ها نیز درباره مسمومیت‌های دانش‌آموزان سنگین است، گفت: با افرادی که در رسانه‌ها متدینین و نظام را متهم به این کار می‌کنند باید به شدت برخورد شود. از قوه‌قضائیه می‌خواهیم با کسانی که شایعه‌پراکنی می‌کنند با قاطعیت برخورد کند.
وی بیان داشت: سنت‌های خوب نوروزی مثل کینه‌زدایی از دل، به دیدار بزرگان رفتن، پاک کردن خانه و معابر شهری را پاس می‌داریم و به جوان‌ها عرض می‌کنیم به دنبال شادی خردمندانه باشند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: متأسفانه هنوز چهارشنبه سوری از راه نرسیده، تعدادی جانشان و تعدادی نیز اعضا و جوارح‌شان را از دست داده‌اند، کدام عقلی این‌گونه شادی را می‌پذیرد؟
آیت‌الله خاتمی افزود: سران اغتشاش برای آسیب رساندن به نظام سه برنامه داشتند که اولین آنها آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود و به نوجوان‌ها و جوانان بازی‌خورده گفته بودند یک هفته در خیابان‌ها باشید، البته زبان حال شما مردم این بود که شتر در خواب بیند پنبه دانه و به فضل خداوند این انقلاب ریشه در دل‌ها دارد و با چهار حرکت نابخردانه، نظام آسیب نمی‌بیند.
وی اظهار داشت: دومین برنامه که سران اغتشاش داشتند، راه‌اندازی جنگ مسلحانه بود که آذر ماه اعلام جنگ مسلحانه کردند و فراخوان هم دادند، اما هیچ‌کس نشنید و از همان ابتدا برنامه این شیاطین ناکام ماند.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: سومین برنامه‌ای که داشتند ایذاء دائم یعنی اذیت کردن مدام ملت بزرگ ایران بود و این مسمومیت‌های پیاپی را من از مصادیق این ایذاء و اذیت می‌بینم؛ آن مقداری که واقعاً هست و در وقوع این حادثه تلخ هیچ تردیدی نیست، اما مقداری هم ناشی از تلقین و استرس است که بحث آن جداست.
آیت‌الله خاتمی افزود: دشمنان از این مسمومیت‌های‌ پیاپی سه هدف دارند؛ اول اینکه امنیت را از بین ببرند و دلشوره در جامعه ایجاد کنند، زیرا احساس امنیت از خودِ امنیت مهم‌تر است. اینکه پدرها و مادرها بچه‌هایشان را به مدرسه فرستاده‌اند، دلشوره پیدا کنند که این بچه‌ها کِی به سلامت برمی‌گردند، یکی از اهداف این حرکت غیرانسانی است.
وی تصریح کرد: هدف دوم توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران است. بعضی جاها برخی دانش‌آموزان گفته‌اند اگر قرار است مسموم شویم، به مدرسه نمی‌رویم. این همان چیزی است که دشمنان و معاندان می‌خواهند.
امام جمعه موقت تهران هدف سوم از مسمومیت دانش‌آموزان را اتهام به نظام و متدینین دانست و افزود: اگر برخی رسانه‌ها و مطبوعات در روزهای آخر سال در پی یک دروغ بزرگ هستند، همین است که این حرکت را پای نظام و متدینین بنویسند اما این دروغ، دروغی است که نگرفته و نخواهد گرفت.
مهدویت و اعتقاد به امامت و ولایت رمز هویت ماست
حجت‌الاسلام سید مسعود پورسید آقایی، مدیرعامل موسسه آینده روشن پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی گفت: انتظار یک شاخصه بسیار مهم دارد. انتظار باید دشمن را به غیظ دربیاورد و او را عصبانی کند. شاخصه مهم انتظار برای امام زمان (عج) این است که دشمن؛ اعم از آمریکا و صهیونیست‌ها و شیعه انگلیسی را به غیظ دربیاورد و انتظاری که دشمن را به غیظ نیاورد ‌اندیشه باطلی است.
به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: ما بدون حاکمیت شیعه نمی‌توانستیم زمینه‌‌سازی کنیم. ابرقدرت‌ها از انتظاری مثل انتظار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌ترسند.
محقق حوزه مهدویت با تاکید بر پیمان با امام زمان (عج) گفت: باید در این پیمان‌ها بازخوانی و واکاوی داشته باشیم. به ما سفارش کرده‌اند هر روز بعد از نماز صبح دعای عهد را بخوانیم. ما با خدایمان عهد و پیمان‌هایی داریم. خدا از ما پیمان گرفته است به او شرک نورزیم و شیطان را عبادت نکنیم. امام زمان (عج) هم از ما پیمان گرفته‌اند که یاری‌کننده، مدافع و کمک‌دهنده ایشان باشیم و آمادگی شهادت را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام پورسید آقایی با تاکید بر این که باید امام‌زمان(عج) را در برابر دشمنان‌شان یاری کنیم افزود: ایشان دشمن‌های داخلی و خارجی دارند. دشمنان داخلی کسانی هستند که به انحراف و دروغ ادعا می‌کنند ما فرزند امام زمان (عج) هستیم که در برابر این‌ها باید ایستاد. انجمن حجتیه نیز می‌گوید ما کاری به انقلاب نداریم. این انجمن، جهاد و مبارزه با دشمن و امر به معروف را نمی‌بیند.
مدیرعامل موسسه آینده روشن گفت: فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان ما شده است و مسئولان باید کاری بکنند. فضای مجازی خیلی لجام گسیخته است. مسئولان باید گزارش دهند در دوره‌های سابق چه کار کردند. اگر کاری صورت نگرفته در هر مقامی هستند محاکمه شوند.
وی با تاکید بر این که این امام بزرگوار رمز هویت ما و همه چیز ماست، بیان داشت: کسی که امام زمانش را نشناسد مرگش، مرگ جاهلی است. آنچه یک مسلمان را از کافر، منافق و یک فرد گمراه جدا می‌کند، اعتقاد و عدم اعتقاد به این ‌اندیشه و آموزه دینی است. مهدویت و اعتقاد به امامت و ولایت همه چیز ما و رمز هویت ماست. چون اهداف، انگیزه‌ها و نوع روابط ما را تغییر می‌دهد. این ‌اندیشه بسیار بزرگ و پرکاربرد است و جایگزینی ندارد.