kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷

 کشتار نزدیک کلیسای ‌هامبورگ قاتل 7 نفر را کشت 25 نفر را زخمی کرد

 
 
«یک مرد مسلح با حمله به حاضران در کلیسای «شاهدان یهوه» در منطقه آلستردورف ‌هامبورگ دست‌کم 7 نفرشان را کشت و
25 تن دیگر را مجروح کرد.» این چکیده گزارش رسانه‌های آلمانی درباره حمله‌ای است که ‌هامبورگی‌ها را در شوک فرو برده است.
آن‌طور که سایت شبکه تلویزیونی «دویچه‌‌وله» آلمان نوشته شامگاه پنجشنبه ۹ مارس (۱۸ اسفند) یک مرد مسلح حدود ساعت ۹ شب به وقت محلی به حاضران در کلیسای «شاهدان یهوه» در منطقه آلستردورف ‌هامبورگ تیراندازی کرده که طی آن دست‌کم 7 نفر کشته شده است. یکی از کشته‌شدگان فرد مهاجم است که گفته می‌شود پس از ارتکاب جنایت دست به خودکشی زده است. به نوشته نشریه اشپیگل عامل تیراندازی در کلیسای موسوم به «سالن پادشاهی»، محل عبادت پیروان آیین «شاهدان یَهُوه» در ‌هامبورگ یکی از اعضای همین جامعه کلیسایی بوده! در گزارش‌ها آمده، فردی بین ۳۰ تا ۴۰ ساله، با یک قبضه کلت به سمت شرکت‌کنندگان در مراسم آیینی شاهدان یهوه تیراندازی کرد. 
صدر‌اعظم آلمان این حادثه را «عملیاتی خشونت‌آمیز» خواند و ضمن محکومیت آن با بازماندگان قربانیان ابراز همدردی کرد. اگرچه پلیس آلمان تقریبا مطمئن است که مهاجم همدست یا همدستانی نداشته است، اما اعلام کرده که همچنان در حال بررسی و جست وجوی گسترده درباره احتمال وجود عاملان احتمالی دیگر و همچنین انگیزه این تهاجم است.
گفتنی است «شاهدان یهوه» یک سازمان آیینی و یکی از جنبش‌های دگر‌اندیش مسیحی است که در قرن ۱۹ میلادی تاسیس شده و اعضای آن قرائت‌های متفاوتی نسبت به مسیحیان کاتولیک، پروتستان و ارتودکس از آیین مسیحیت دارند. شمار پیروان این آیین در جهان ۸ میلیون نفر تخمین زده می‌شود که مرکزشان در نیویورک آمریکاست. در اروپا نیز بیشترین جمعیت پیروان شاهدان یهوه در آلمان با ۲۰۰ هزار نفر حضور دارند. روزنامه «بیلد» نوشته در وب‌سایت این گروه مذهبی اعلام شده بود آنها از روز پنجشنبه برای یک مراسم عبادت دو هفته‌ای گردهم می‌‌آیند.