kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
 زن زندگی آزادی سال‌هاست 
در ایران وجود داره
 کاربری با انتشار این تصویر نوشت: «زن زندگی آزادی... خلبان و کمک خلبان زن ایرانی پرواز تبریز به عسلویه؛ اینا هیچ آزادی و ابتکار عملی در جمهوری اسلامی ندارن تنشون داغه نمیفهمن»
 رذالت رسانه‌های فارسی زبان به روایت تصویر
 کاربری با انتشار تصویر مصاحبه خبرنگار اینترنشنال با بنیامین نتانیاهو، نوشت: « «خیانت» و «رذالت» رسانه‌های فارسی‌زبان در عریان‌ترین حالتش پیش چشم مردم ایران قرار گرفته! آن‌ها که هنوز دل در گرو وطن دارند، فقط کافی ‌است که از قوه «بینایی» بهره‌مند باشند!
 گودبای پارتی دلارهای سعودی!
 
 علیرضا وهاب زاده با انتشار توئیت خبرنگار اینترنشنال سعودی در زمان اغتشاشات اخیر نوشت: «یکی بهش بگه فردا شنبه است! اولین شنبه بعد از توافق کارفرماش با جمهوری اسلامی ایران! شنبه گودبای پارتی دلار‌های سعودی اینترنشناله!»
 نتایج بازگشت روابط دیپلماتیک ایران و عربستان
 کیانوش جهانپور: «بازگشت روابط دیپلماتیک ایران و عربستان به همان میزان که آرامش را برای منطقه به ارمغان بیاورد بر فشار و تنش برخی در سوی دیگر جهان، خواهد افزود. نگران سلامتی برخی فارسی زبانان تحریم و تجزیه‌طلب آن سوی آب‌ها باشید! شماره تماس در موارد اضطراری در آمریکا و کانادا: ۹۱۱ در اروپا:۱۱۲»
 دیپلماسی نتیجه‌گرا
 علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت: «سیاست همسایگی دولت سیزدهم، پروژه غربی- عبری انزوای ایران را به حاشیه راند: توافق تاریخی ایران و عربستان در چین، پس از سلسله مذاکرات کاملا آسیایی، مناسبات منطقه را تغییر می‌دهد.امنیت و اقتصاد غرب آسیا را ملت‌ها و دولت‌های غرب آسیا می‌سازند، بدون دخالت خارجی.»
 عربستان هم فهمید چه خبره
 کاربری هم با انتشار این بخش از صحبت‌های رهبر انقلاب نوشت: «توافق با سعودی رو در این راستا هم باید دید سعودی هم متوجه لرزه‌های نظم جدید شده و میخاد جایگاه خودش رو در دنیای جدید داشته باشه، به دنیا و نظم جدید سلام کنید.»
 بهترین توافق در شرایط کنونی
 محمدرضا مرادی:« توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط بهترین خبری بود که می‌توانست در عرصه سیاست خارجی در شرایط کنونی اتفاق بیفتد. عربستان تنها یک کشور نیست، بسیاری از کشورهای عربی سیاست‌های خود را با نگاه به ریاض تنظیم می‌کنند.»
 ثمره الگوی مقاومت
 سید نظام الدین موسوی: «روابط ایران و عربستان ۷سال پس از آنکه ریاض اقدام به قطع رابطه با تهران کرد، از سر گرفته می‌شود. این خبر بعد از سفر چندین هیئت پارلمانی کشورهای عرب به سوریه، بیانگر تحولات سیاسی جدیدی در منطقه است. الگوی مقاومت خیلی‌ها را به پذیرش واقعیت و جایگزینی دیپلماسی به‌جای دشمنی وادار می‌کند.»
‏ هدف اصلی
 دانیال معمار: «پروژه دلار و مسمومیت باعث شد کدام پروژه‌ها دیده نشوند:پروژه رسیدن آب به دریاچه ارومیه، پروژه بهره‌برداری ایرانی‌ترین پالایشگاه کشور، پروژه رسیدن آب‌شیرین به خانه بوشهری‌ها، پروژه افتتاح بیمارستان هزار تخت‌خوابی مهدی. هدف‌شان دقیقا این است که مردم همین‌ها را نبینند.»