kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
 عوامل‌ خرابکاری در مدارس استان فارس:

ایجاد بدبینی به نظام هدف ما از مسمومیت دانش‌آموزان بود

سخنگوی فراجا از شناسایی و دستگیری پنج نفر از عوامل مسمومیت دانش‌آموزان در شهرستان لارستان استان فارس خبر داد. 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی گفت: در پی مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدارس طی روزهای اخیر در سطح استان فارس، شناسایی و دستگیری عاملان این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
منتظرالمهدی ادامه داد: تحقیقات فنی و اطلاعاتی پیرامون این موضوع ادامه داشت تا اینکه ماموران اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان لارستان با همکاری ماموران اطلاعات سپاه، پنج نفر را در این خصوص شناسایی و دستگیر کردند. 
وی با بیان اینکه افراد دستگیر شده دو مرد ۵۰ و ۲۲ ساله و سه خانم که یکی از آنان دانش‌آموز مردودی ۲۱ ساله بوده‌اند، افزود: این افراد به صورت تیمی اقدامات خود را انجام می‌داده‌اند و طی روزهای اخیر با پرتاب گاز نیتروژن به داخل هفت مدرسه در شهرستان لارستان باعث مسمومیت ۵۳ نفر از دانش‌آموزان شده بودند.
سخنگوی فراجا با بیان اینکه سه خانم دستگیر شده ضمن انجام اقدامات از آن فیلمبرداری و به شبکه‌های معاند از جمله اینترنشنال ارسال می‌کرده‌اند، گفت: متهمان در تحقیقات انگیزه خود از این اقدامات را ایجاد جو بدبینی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین ایجاد فضای ناامنی در مدارس اعلام کردند.
منتظرالمهدی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی از این متهمان ادامه دارد، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با افراد هنجارشکن به شدت برخورد می‌شود.
گفتنی است، یکی از این افراد بازداشت شده از کارکنان بیمارستان لارستان است.
یکی از عوامل دستگیرشده در اعتراف پخش شده از اخبار سیما اذعان کرد که گازها در بسته‌های نه‌تایی بود و از دیوار پشتی داخل مدرسه پرتاب می‌کردیم این گازها بی‌رنگ بودند.
این فرد گفت که از وضعیت دانش‌آموزان فیلم تهیه‌کرده و پس از انتشار صفحه اینستاگرامی ایران اینترنشنال را نیز تگ کرده است.
این خرابکار اذعان می‌کند که هدفش این بوده که مردم نسبت به‌نظام بدبین شوند.
  فرد دستگیرشده 
جزو اغتشاشگران آزاد شده بود 
معاون وزیر کشور هم با بیان اینکه آنچه در بیانیه وزارت کشور توضیح داده شده بود مربوط به شهرستان لارستان در استان فارس بود گفت: فرد دستگیرشده جزو اغتشاشگران بود که آزاد شده بود و به کمک چند نفر دیگر و فرزندش مواد محرک وارد مدرسه کرد.
میراحمدی افزود: این فرد فیلم‌ها را مستقیما برای اینترنشنال ارسال کرد. هدفش ایجاد التهاب بین مردم و دانش‌آموزان بود.
وی با بیان اینکه هدف دشمن به تعطیلی کشاندن مدارس و به خیابان آوردن مردم و ایجاد تجمع است، ادامه داد: برخی جریان‌ها در خارج از کشور با خانواده‌ها تماس می‌گیرند و می‌گویند فرزند شما مسموم شده و آنها را به مدرسه می‌کشانند تا تجمعات شکل بگیرد.
 دستگیری 3 نفر از شایعه پراکنان
 درخصوص مسمومیت دانش‌آموزان در سنندج 
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از اختصاص شعب ویژه در دادگستری استان برای افرادی که اقدام به شایعه ‌سازی و دروغ پراکنی درخصوص مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس می‌کنند، خبر داد.
به گزارش ایسنا، در پی شایعات به وجود آمده در چند روز اخیر درخصوص مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس، رئیس‌کل دادگستری استان کردستان ضمن دستور پیگیری قاطع این مسئله در استان، از اختصاص شعب ویژه رسیدگی به این موضوع در شعب بازپرسی دادسرای مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد. 
وی افزود: به دستور دادستان مرکز استان کمیته‌ای شامل پلیس اطلاعات و اداره اطلاعات استان تشکیل شده که مسئول رصد و شناسایی افراد و عواملی هستند که اقدام به شایعه ‌سازی و دروغ پراکنی می‌کنند، نموده است.
حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون در این خصوص پنج نفر از لیدرها و سرشبکه‌های این موضوع شناسایی شده و سه نفر از این افراد دستگیر و روانه زندان شده‌اند و همچنین دستور تعقیب قضایی و دستگیری بیش از 10 نفر دیگر صادر شده است.
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان ضمن هشدار جدی به افرادی که قصد تشویش اذهان عمومی و بازی با افکار عمومی را دارند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با افرادی که در این جهت اقدام به شایعه پراکنی می‌کنند، به هیچ وجه اغماض و مماشات نخواهد داشت و قاطعانه با این دسته از افراد برخورد خواهد کرد.