kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
مشکل خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران رفع شد

نهایی شدن قرارداد تامین 10هزار دستگاه اتوبوس و وَن با یارانه دولتی برای شهرداری‌های کشور

 
 
 
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور گفت: اقدامات خوبی در جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر‌ها و کلان‌شهر‌های کشور صورت گرفته است. 
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، پوریا محمدیان  در مراسم اختتامیه نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک در  برج میلاد اظهار داشت: انعقاد قرارداد پنج هزار دستگاه اتوبوس و پنج هزار دستگاه وَن، با یارانه بالای دولتی در دولت سیزدهم بسته شده که به زودی در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت و طلسم خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای متروی تهران نیز شکسته شد.
 نو‌سازی و باز‌سازی شبکه حمل‌ونقل عمومی 
در پایتخت
معاون شهردار تهران هم اهم اقدامات اجرا شده از سوی مدیریت شهری به منظور تجهیز و تقویت حمل‌ونقل عمومی در سال جاری از جمله نو‌سازی و باز‌سازی بیش از چهار هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس، وَن و تاکسی، اورهال ۱۳۵ دستگاه واگن مترو و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی پایتخت را تشریح کرد.
جلال بهرامی گفت: بهره‌برداری از پایانه و پارکینگ قطار‌های مترو در شهرک اکباتان، افتتاح ایستگاه متروی ۱۷ شهریور و گشایش ورودی‌های دوم ایستگاه‌های متروی یادگار امام (ره)، شهید اشرفی اصفهانی و شهید رضایی به علاوه تست سرد خط متروی فرودگاه امام(ره)تا شهرک پرند، تست گرم ۹ کیلومتر از خط ۶ و ۴ کیلومتر از خط ۷ مترو و اورهال کامل ۱۳۵ دستگاه واگن مترو از جمله اقدامات سال ۱۴۰۱ در ناوگان ریلی بوده است.
بهرامی در مورد فعالیت‌های حوزه اتوبوسرانی نیز بیان داشت: خریداری و به‌کارگیری ۲۲۴ دستگاه اتوبوس، ۶۲ دستگاه مینی‌بوس و ۲۰ دستگاه وَن مناسب‌‌سازی شده، باز‌سازی ۷۹ دستگاه اتوبوس فرسوده، راه‌اندازی ۴۶۷ دستگاه اتوبوس غیر فعال و تعویض مخازن ۲۲۲ دستگاه اتوبوس گازسوز به همراه رونمایی از دو دستگاه اتوبوس برقی از مجموع ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی که قرار است با مشارکت بخش خصوصی در خط ویژه میدان جمهوری اسلامی تا میدان بهارستان مشغول به کار شوند، از اقدامات به عمل آمده در شرکت واحد اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۱ است.
وی با اعلام اینکه در سال جاری، دو هزار و ۵۳۰ دستگاه تاکسی فرسوده، نو‌سازی و از ۶۳۰ دستگاه تاکسی جدید وَن نیز رونمایی شد، تأکید کرد: در راستای تحقق حمل‌ونقل پاک، ۹۰ دستگاه موتورسیکلت برقی از مجموع ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت برقی تحویل موزّعین شرکت پست شد تا به جای موتورسیکلت‌های کاربراتوری مورد استفاده قرار گیرند.
معاون شهردار تهران از راه‌اندازی مرکز مکانیزه معاینه فنی آزادی در منطقه ۲۲ با مشارکت بخش خصوصی و افتتاح پارکینگ‌های امیرکبیر در مرکز و شهید مدنی در شرق تهران در سال جاری نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال، ۲۱ هزار فضای پارک حاشیه‌ای در مناطق ۳، ۱۱ و ۱۲ ساماندهی شده و ساماندهی ۴۹ هزار فضای پارک حاشیه‌ای دیگر را نیز در مناطق ۶، ۷، ۱۰ و ۱۷ در دستور کار قرار داده‌ایم.