kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ:

سامانه هوشمند موتورسیکلت‌های متخلف را هم جریمه می‌کند

 
 
 
 
 رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان موتورسیکلت‌های متخلف همانند دیگر وسائل نقلیه موتوری تحت رصد سامانه‌های هوشمند قرار دارند و در صورت ارتکاب تخلفات رانندگی جریمه می‌شوند. 
سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌و‌گو با ایرنا، اظهار داشت: وضعیت تردد موتورسیکلت‌ها در پایتخت دغدغه‌ چندین دهه‌ای مردم و مدیریت ترافیک است و بزرگ‌ترین چالش هم دست به دست شدن مداوم مالکیت این وسایل نقلیه است که هنوز ساماندهی نشده است.
حمیدی با بیان اینکه قوانین مالکیت وسائل نقلیه یکسان است، افزود: به دلایل مختلف فرآیند تغییر مالکیت‌های مربوط به موتورسیکلت‌ها ثبت نشده و مالکیت آنها، هنگامی که از کارخانه خارج می‌شوند با یک برگ سند میان افراد مختلف دست به دست می‌شود. این مسئله نافی جریمه شدن این وسائل نقلیه نیست و هر زمان اقدام به خلافی کنند، به طور قطع ثبت می‌شود.
وی با اشاره به مدیریت ترافیکی موتورسیکلت‌ها گفت: پلیس برابر قانون عمل می‌کند و نمی‌تواند فراتر از قانون حرکت کند.
رئیس‌پلیس راهور پایتخت بیان داشت: اگر قانون بازدارنده نیست و ضعفی دارد، باید اصلاح شود که این مهم از طریق رسانه و با مطالبه‌گری افکار عمومی و پلیس امکان‌پذیر است.
حمیدی ادامه داد: در سه سال اخیر، پلیس با همه ظرفیت و با هماهنگی مراجع قضایی از مجازات جایگزین برای موتورسیکلت‌سواران متخلف استفاده می‌کند تا با هزینه کمتر و کارایی بیشتر، سبب ساماندهی این وسایل نقلیه شود. تحول قابل ملاحظه‌ای در این زمینه ایجاد شده به طوری که شمار تخلفات موتورسیکلت‌ها کاهش یافته اما هنوز تا ایده‌آل فاصله داریم و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.