kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 
 مرگ یک پسر 11 ساله بر اثر حمله سگ‌های ولگرد در شیراز
فارس- یک کودک ۱۱ ساله تبعه افغانستان در شیراز که مورد حمله بیش از ۲۰ قلاده سگ ولگرد قرار گرفته بود، پس از پنج روز بستری در بیمارستان و بخش مراقبت ویژه با وجود تلاش پزشکان، جان باخت.
 حکم نهایی پرونده هواپیمایی اوکراینی 
به زودی صادر خواهد شد
میزان-رئیس‌سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ختم رسیدگی پرونده هواپیمایی اوکراینی اعلام شده و به زودی حکم نهایی صادر خواهد شد. گفت: در مجموع برای رسیدگی به این پرونده ۲۰ جلسه دادگاه برگزار شده است و قضات این پرونده، قضات متبحر و دارای سوابق طولانی قضایی، مسلط، مومن و متدین هستند که پرونده را دقیق مورد بررسی قرار دادند. پورخاقان از افرادی که در مورد این پرونده پیشاپیش اظهار نظر می‌کنند درخواست کرد که با توجه به اهمیت و حساسیت پرونده اجازه دهند قضات در نهایت بی‌طرفی و با دقت کامل حکم این پرونده مهم را صادر کنند و از هرگونه اظهار نظر پیش‌دستانه خودداری کنند. 
 مشاجره ۲ جوان در همدان منجر به قتل شد
 پایگاه خبری پلیس- معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: مشاجره لفظی بین ۲ جوان ۲۱ و ۱۸ ساله در شهرستان بهار منجر به درگیری و قتل شد. در این درگیری یک جوان ۱۸ ساله با چاقو مجروح شد که به علت شدت جراحات وارده جان باخت.کارکنان انتظامی شهرستان بهار با استفاده از شگردهای پلیسی قاتل را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
 رسم غلط تیراندازی، عروسی را به عزا تبدیل کرد
ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: بر اثر تیراندازی به هنگام شادی در مراسم عروسی، پدر داماد به قتل رسید و قاتل نیز کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد. 
 قطع 3 انگشت یک نوجوان کمیجانی با انفجار نارنجک
پایگاه خبری پلیس- فرمانده انتظامی شهرستان کمیجان از انفجار نارنجک چهارشنبه سوری در دست نوجوان ۱۳ ساله و قطع سه انگشت دست او خبر داد. 
 کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز اتوبوس‌ها در نوروز ۱۴۰۲
 ایسنا- رئیس‌پلیس راه کشور گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده تصمیم بر آن شد که در ایام اجرای طرح نوروزی امسال، میانگین سقف سرعت مجاز اتوبوس‌های بین شهری ۱۰ کیلومتر کاهش پیدا کند.وی با بیان اینکه این طرح همزمان با اجرای طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده‌های کشور اجرایی خواهد شد، افزود: در ایام نوروز بسیاری از شهروندان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای انجام سفرهای خود استفاده کرده و از این رو ایمنی این ناوگان برای پلیس راه و همچنین راهداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر این اساس نیز تصمیم برآن شد تا سقف سرعت مجاز اتوبوس‌ها کاهش پیدا کند، تا خدای نکرده حادثه‌ای به دلیل سرعت برای این ناوگان رخ ندهد.