kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰

شب باشکوه سینمای مقاومت در خلیج‌فارس(اخبار ادبی و هنری)

آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم مقا‌ومت»، همزمان با جشن میلاد امام زمان(عج) در نیمه شعبان، روی ناو جنگی شهید عبدالله رودکی در آب‌های خلیج‌فارس برگزار شد.
 
 
سردار سلامی فرمانده کل سپاه، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، هنرمندانی چون بهروز افخمی، محمدحسین لطیفی، انسیه شاه حسینی،‌هادی مقدم دوست، لیلی عاج، محسن علی‌اکبری، روح‌الله سهرابی، ابراهیم اصغری، محمدرضا شرف‌الدین، علی غفاری، سعید سعدی، محمدتقی فهیم، عبدالحسین قدیریان، محسن قصابیان، مرتضی شعبانی، مصطفی شوقی و... همراه با مسئولان دیگری چون سیدمحمد یاشار نادری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، سید محمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، سید محمد صادق‌هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید، جلال غفاری‌قدیر دبیر این جشنواره، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ و... در این مراسم حضور داشتند. سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به عنوان سخنران ویژه این مراسم با بیان اینکه دنیای امروز هم دنیای نبرد قلب‌ها، اراده‌ها،‌اندیشه‌ها و ادراک‌ها و روایت‌هاست و قرآن کریم قبلاً این خبر را به انسان‌ها داده است گفت: هنر نه فقط افکار و‌اندیشه‌ها و قلب‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد بلکه هنر قلب حرکت است.
وی با این اینکه بدون مقاومت نمی‌توان عزیز، آرام، امن و آزاد زندگی کرد، تصریح کرد: ما برای رسیدن به آرامش مقاومت می‌کنیم. مقاومت برای آن است که تفکر امکان استیلا بر ملت‌ها را از متجاوزان بگیریم. بنابراین سینمای ما باید منطق مقاومت را به زیبایی ارائه دهد. سردار سلامی با تشریح اهمیت کارکرد سینما در دنیای حوادث و سیره مقاومت، تاکید کرد: بدون هنر، حماسه‌ها ماندگار نمی‌شوند. وی شرکت‌کنندگان در جشنواره فیلم مقاومت را جمع شریف از هنرآفرینان دانست و بیان کرد: این جمع به عنوان نقاش ظرافت و زیبایی‌ها هستند و کسانی که هنرمندانه شامل کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان، هنرمندان، فیلمنامه‌نویسان و فرماندهان در میدان حضور دارند. فرمانده کل سپاه با تجلیل از نقش تاریخی مردم بوشهر در مقاومت در برابر استعمار و اشغالگری گفت: خوشحالم که این جشنواره و گردهمایی در سرزمین اسطوره‌ها و در یکی از قطعات تاریخ درخشان مقاومت ملت بزرگ ایران در حال انجام است. وی با بیان اینکه هنر غرب در مسیر غروب است گفت: این هنر تحت تأثیر جاذبه‌های شیطانی و یا هنر نرم‌افزارها و سخت‌افزارها همچنان خود را پر فروغ نشان می‌دهد، تمام هدف و فلسفه آن انحراف انسان از مسیر حقیقت است در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت از خانواده شهید رئیسعلی دلواری و حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده سینما، تجلیل شد.  ناصر ابوشریف نماینده جنبش‌ حماس نیز در این مراسم به تشریح اهمیت عکس و تصویر در مبارزه فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: فیلم و تصویر سلاح‌های کارآمد امروز است؛ تصویر و فیلم در مبارزات علیه صهیونیست‌ها موجب می‌شد ما در فلسطین زمان جنگ را کاهش دهیم لذا رژیم صهیونیستی از افراد فعال این حوزه می‌ترسد و فعالان رسانه را ترور می‌کند. در این مراسم برترین‌های هفدهمین جشنواره فیلم مقاومت معرفی و تقدیر شدند؛ فیلم «غریب» جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و «موقعیت مهدی» نیز رکورددار بیشترین جوایز شد.