kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
سخنگوی وزارت صمت:

بزرگ‌ترین طرح فروش خودرو از امروز آغاز می‌شود

 
 
 
«بزرگ‌ترین طرح فروش خودرو» از امروز شنبه 
۲۰ اسفند آغاز می‌شود.
امید قالیباف؛ سخنگوی وزارت صمت اظهار کرد: در گام اول متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه 20 اسفند تا سه‌شنبه 23 اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد و مبلغ 100 میلیون تومان در آن مسدود کنند همچنین متقاضیان نباید پلاک فعال به نام خود داشته باشند و طی 48 ماه گذشته از ایران‌خودرو و سایپا خودرو خرید نکرده باشند.
وی با اشاره به اینکه در طرح یکپارچه عرضه خودرو قرعه‌کشی حذف شده است، گفت: پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ 26 تا 28 اسفندماه اجرا می‌شود که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام خودروی موردنظر اقدام کنند.
مشاور وزیر صمت گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت‌نام اول، اولویت‌بندی متقاضیان انجام می‌شود و در ادامه با توجه به برنامه تولید، نسبت به زمان‌بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می‌شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و در این مدت مبلغ مسدودشده باید در حساب خریدار باقی بماند.
قالیباف افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از سه ماه باشد می‌تواند نسبت به رفع انسداد (با حفظ نوبت) اقدام کند و سپس براساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هر محصول درخصوص قطعی کردن ثبت‌نام اقدام کند.
سخنگوی وزارت صمت مرحله آخر طرح یکپارچه عرضه خودرو را تکمیل یا واریز وجه و دریافت خودرو ذکر کرد و افزود: خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت روز خودرو در زمان تحویل‌، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفاً با هدف کسب درآمد قصد ثبت‌نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند.
قالیباف هدف از این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به کسب موفقیت افزایش بیش از 30 درصدی تولید خودرو در سال جاری و تثبیت جریان تولید و برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تولید خودرو در سال 1402 ذکر کرد و گفت: این طرح براساس الگوبرداری از نحوه فروش بسیاری از خودروسازان جهانی و به‌منظور شفاف‌‌سازی عرضه خودروسازان انجام می‌شود.
عملکرد ضعیف ایران‌خودرو در فروش فوق‌العاده آخر سال
قالیباف همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتقاد از مشکلات به وجود آمده برای ثبت‌نام متقاضیان خرید خودرو در طرح فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو، گفت: شرکت ایران‌خودرو متأسفانه نتوانست طرح فروش فوق‌العاده آخر سال خود را خوب اجرا کند. متقاضیان در مراحل مختلف ثبت‌نام با اشکال مواجه شدند. وظیفه این شرکت پاسخگویی و رفع اشکالات است؛ وزارت صمت علاوه‌بر حمایت از تولید وظیفه دفاع از حقوق مردم را نیز دارد و اجازه تضییع حق متقاضیان را نمی‌دهد.
به گزارش فارس، متقاضیان خرید خودرو از شرکت ایران‌خودرو دیروز اعلام کردند که علی‌رغم افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه لینک ثبت‌نام برای‌شان باز نشد و امکان ثبت‌نام نداشتند. البته پس از مطرح شدن این مسائل، ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای دلایل این مسئله را توضیح داد و عنوان کرد که هر متقاضی پس از افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه در چه زمانی امکان ثبت‌نام و انتخاب خودرو را خواهد داشت.