kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

کمک یک میلیارد تومانی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در یزد

 
 
یزد- خبرنگار کیهان:
آیین گلریزان زورخانه‌ای ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در محل زندان مرکزی یزد برگزار شد و مبلغ یک میلیارد تومان از سوی نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا 
شد.
مدیرکل زندان‌های استان یزد، نداشتن محکومیت کیفری، عدم اعتیاد و نیازمند و آبرومند بودن زندانیان جرائم غیرعمد را از شروط اولویت جهت آزادی توسط کمک خیرین عنوان کرد.
رضا مقبلی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه نیکوکارانی که با حضور خود به آیین گلریزان رنگ ویژه‌ای بخشیدند، دستگاه قضایی استان را دومین استان پیشرو در مباحث قضایی ذکر کرد.
در ادامه این آیین سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیکوکاران و خیرین را ستارگان آسمان ستاد دیه عنوان کرد.
عظیمی از آزادی ۱۵۴ زندانی جرائم غیرعمد از آغاز امسال تاکنون خبر داد و گفت: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۶۵ میلیارد تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۵۴ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید. 
عظیمی تصریح کرد: همه این کمک‌ها از رقم خرد تا کلان مرهون عنایت نیکوکاران و خیرین بودیم که ستاد دیه به عنوان امانتدار مردم این مبالغ را دریافت و جهت آزادی زندانیان صرف کرده است. 
در ادامه این آیین گلریزان زورخانه‌ای با همکاری مهدی صفوی‌زاده، طناز یزدی و یاور ستاد دیه استان برگزار گردید و مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در قالب چک و پول نقد و مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان نیز در قالب تعهد توسط نیکوکاران یزدی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.