kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 توزیع نهال رایگان به تهرانی‌ها از طریق سامانه 137
ایسنا- معاون خدمات شهری شهرداری تهران از توزیع نهال رایگان بین شهروندان تهرانی از ۱۵ تا ۲۵ اسفندماه و از طریق اعلام درخواست به سامانه ۱۳۷ خبر داد.
 برخورد با استفاده از سلاح در مراسم شادی و عزا
ایسنا- جانشین فرمانده فراجا گفت: متاسفانه استفاده از سلاح‌های غیرمجاز در مراسم شادی و عزا در برخی مناطق باعث به وجود آمدن نوعی خرده فرهنگ شده است که می‌طلبد دستگاه‌های ذی ربط در قالب میزگردهای علمی و تخصصی و از طریق اصحاب رسانه و صدا و سیما این فرهنگ را که استفاده از سلاح در مراسم جرم است در جامعه نهادینه و با همکاری دستگاه قضائی با این‌گونه افراد برخورد قانونی صورت گیرد.
 مرگ هر نفر در تصادفات بیش از ۸ میلیارد تومان
 به کشورخسارت می‌زند 
خبرگزاری صدا و سیما-رئیس‌پلیس راهور فراجا با بیان اینکه به ازای هر نفری که تصادفات شهری و جاده‌ای جانشان را می‌گیرد، کشور متحمل ۸.۳ میلیارد تومان خسارت می‌شود، گفت: سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور در تصادفات کشته و ۳۶۹ هزار نفر مجروح می‌شوند که البته این آمار نسبت به ۱۱ سال گذشته روند کاهشی داشته و از عدد ۲۸ هزار نفر کشته به ۱۷ هزار نفر رسیده که این آمار نیز شرایط بسیار بدی است.
 پیش‌بینی آبگرفتگی معابر در ۹ استان کشور
ایسنا- سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف خبر داد. این شرایط جوی روز سه‌شنبه در لرستان، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز و روز چهارشنبه در زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، شرق و شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری مورد انتظار است.براثر این مخاطرات احتمال کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی از جمله گاز و برق وجود دارد.
 تخفیف ۳۰ درصدی به بدهکاران عوارض طرح ترافیک تا پایان فروردین ۱۴۰۲
ایسنا- اعضای شورای شهر تهران با اعمال ۳۰ درصد تخفیف برای بدهکاران پرداخت عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا تا پایان فروردین ماه سال آینده موافقت کردند.
 توضیحات مترو تهران 
درباره شایعات انتشار دود مسمومیت‌زا در مترو
فارس- مدیر روابط‌عمومی شرکت متروی تهران گفت: روز شنبه در یکی از قطارهای نسل اول خط یک مترو، به‌علت داغ‌شدن مقاومت سقفی در بالای واگن شماره ۴، شاهد انتشار دود بودیم که بلافاصله مشکل حل شد.این نقص فنی که در برخی قطارهای قدیمی رخ می‌دهد، مشکلی برای سلامتی و ایمنی مسافران ایجاد نمی‌کند و شایعات اخیر مبنی بر انتشار دود مسمومیت‌زا در مترو تکذیب می‌شود.
 ادامه اینترنتی شدن مراکز معاینه فنی تهران
تسنیم- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: از روز چهارشنبه 17 اسفند ماه پذیرش خودروها در مرکز معاینه فنی سراج و دو واحد سیار نوبنیاد و گیلان نیز تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت‌گیری اینترنتی انجام می‌شود. در گام نخست اینترنتی شدن مراکز با هدف مدیریت صف، از ابتدای اسفندماه دو مرکز بیهقی و شهید آبشناسان صرفا اینترنتی و در گام بعدی در دهم اسفندماه دو مرکز نیایش و دماوند به این طرح اضافه شد.خوشبختانه با اینترنتی شدن این پنج مرکز و دو واحد سیارصف در مراکز معاینه فنی شهر تهران کاملا مدیریت شده و میزان معطلی شهروندان در مراکز کمتر از نیم ساعت شده است و دیگر شاهد هیچ‌گونه صفی در مراکز پرازدحام نیستیم.