kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
روز اغتشاش در فلسطین اشغالی

صهیونیست‌ها در تل‌آویو به جان هم افتادند

 
 
 
 
در ادامه اعتراضات عليه كابينه تندرو نتانياهو، معترضان صهيونيست روز چهارشنبه را «روز اغتشاش» نامیدند و راه‌های اصلی در سرزمین‌های اشغالی را مسدود کرده و به خیابان‌ها ریختند. 
به گزارش شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز»، معترضان روز چهارشنبه به خيابان‌ها آمدند تا به گفته خودشان مانع از کودتای نتانیاهو و ایجاد دیکتاتوری در این منطقه شوند. تصاویر منتشر شده از اعتراضات دیروز سرزمین‌های اشغالی حاکی از آن است که صهیونیست‌ها به شدت به جان هم افتادند نیروهای امنیتی نیز معترضان را سرکوب کردند.
 در طرح کابیه نتانیاهو موسوم به «اصلاح نظام قضایی» که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه دستگاه اجرایی و قانون گذاری در این رژیم تقویت خواهد شد. همزمان با اعتراضات داخلي در تل آويو و ديگر شهرهاي اشغالي فلسطين، منابع خبری صهیونیستی گزارش دادند که شماری از افسران و سربازان یگانهای ذخیره ارتش این رژیم و نیروی هوایی آن، قصد دارند از این نهاد، استعفا کنند. روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص گزارش داد، این افسران و سربازان تهدید کرده‌اند که اگر کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر صهیونیستی، در پارلمان این رژیم، طرح اصلاحات قضایی را تصویب کند، حاضر به ادامه خدمت نظامی خود نیستند.این افراد با امضای بیانیه‌ای، ادعا کردند که خدمت نظامی آنان، مستلزم «آزادی تفکر بدون ترس است و اگر ما به دیکتاتوری تبدیل شویم، این مسئله،  قطعا از بین خواهد رفت». این تحرکات در داخل ارتش صهیونیستی، نشانگر نگرانی است که ستاد مشترک آن دارد. این روزنامه ادامه داد، نشانه‌های اولیه نشانگر «بحران در نیروهای ذخیره به ویژه در نیروی هوایی است که این مسئله به دنبال تضعیف دستگاه قضاست». لذا احتمال دارد بر شمار کسانی که از ارتش صهیونیستی استعفا کنند یا از انجام وظایف خود شانه خالی کنند، افزوده شود.