kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
رئیس‌سازمان تعزیرات اعلام کرد

آغاز فعالیت 2 ماهه گشت‌های مشترک نوروز و ماه رمضان برای نظارت بر بازار

 
 
 
 
رئیس‌سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اینکه کالایی قیمت دستوری ندارد به این معنا نیست که قیمت‌گذاری به‌صورت دلخواهی صورت گیرد و باید ضوابط رعایت شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد اصانلو با اعلام این مطلب در نشست آغاز به‌کار گشت‌های مشترک نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ افزود: از امروز طرح ویژه گشت‌های مشترک را آغاز می‌کنیم و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت. تفاوت گشت‌های این دوره که با همراهی ضابطین سازمان تعزیرات حکومتی این است که در این دوره رؤسای شعب قرار است در میدان حضور داشته باشند و به‌طور میدانی تخلفات را بررسی کنند.خوشبختانه با مصوبه سران قوا، اختیار رسیدگی بدون حد و تقید به عدد خاص و اختیار پلمب واحدهای صنفی متخلف بدون قطعیت رأی و تشدید مجازات متخلفین به سازمان تعزیرات حکومتی سپرده شد.
اصانلو با تاکید بر اینکه در این دوره با تخلفات بدون اغماض برخورد خواهد شد، اظهارداشت: تفاوت دیگر این است که در کنار نظارت و بازرسی، برنامه‌ریزی شده تا حضور مؤثر و مفید در مراکز تولیدی و توزیع عمده داشته باشیم و در قالب شعب ملی قرار است واحدهای واردکننده کالاها و توزیع کنندگان کالاهای عمده نظارت داشته باشیم. وی با بیان اینکه در تعزیرات حکومتی رسیدگی و اجرای حکم کاملاً رایگان است، گفت: ممکن است افراد کلاهبرداری بخواهند تحت عنوان بازرس تعزیرات حکومتی از مردم کلاهبرداری کنند؛ اما باید توجه داشت سازمان تعزیرات حکومتی بازرسی ندارد و اساساً انفرادی شخصی به‌عنوان بازرس تعزیرات نداریم و به‌صورت گشت با خودروی ویژه خواهد 
بود.
رئیس‌سازمان تعزیرات با تاکید بر اینکه می‌خواهیم متخلفان را نقره‌داغ کنیم، گفت: اخیراً یک شرکت لوازم خانگی به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال محکومیت پیدا کرد.