kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
کانادا

بحران مهارناپذیر قتل زنان

 
 
 
قتل زنان و دختران در کانادا بحرانی است که در سایه بی‌توجهی مسئولان این کشور در سیر صعودی قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از «o.canada»، خشونت علیه زنان در کانادا وارد مرحله خطرناکی شده و بحران قتل زنان در این کشور را تشدید کرده است. زنان و دختران کانادایی با نرخ رو به رشدی توسط اعضای خانواده خود یا غریبه‌ها به قتل می‌رسند و دولت کانادا در برابر این بحران راه‌حلی ندارد یا تاکنون نتوانسته راه‌حلی ارائه کند.
۱۴۶ زن و دختر در سال ۲۰۱۹، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۶۰ زن و دختر و در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۷۳ زن و دختر در کانادا قربانی بحران قتل زنان شدند. براساس گزارش‌ها، به طور متوسط روزانه یک زن یا دختر در کانادا کشته می‌شود؛ ضمن این که به طور متوسط هر هفته یک زن توسط اعضای خانواده خود به قتل می‌رسد.
ریشه اصلی این بحران در خشونت علیه زنان است که به نوبه خود حل نشده باقی مانده است و عمده قربانیان پیشتر مورد خشونت خانگی قرار گرفته بودند. شمار قربانیان قتل زنان و دختران در کانادا در سال ۲۰۲۲ به رقم ۱۸۴ نفر رسید. در سال ۲۰۲۲ فقط در اتاوا، پایتخت کانادا ۱۶ زن قربانی بحران قتل زنان شدند. کارشناسان در مورد روند فزاینده قتل زنان در کانادا هشدار می‌دهند و خواستار توجه ریشه‌ای و بنیادین به موضوع قتل ۱۴ زن در سال ۱۹۸۹ در مونترال هستند. آنها همچنین خواستار شناسایی پدیده قتل زنان به عنوان یک جرم جداگانه و نه در قالب جنایت قتل، هستند.