kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
حجت‌الاسلام سعیدی:

خنثی‌‌سازی فتنه‌ها از ویژگی‌های رهبر انقلاب است

 
 
 
 
رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: هدایت انقلاب در عرصه بین‌الملل و خنثی‌‌سازی فتنه‌های چند دهه اخیر از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب است.
حجت‌الاسلام علی سعیدی، رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در نخستین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین‌اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای که در سالن همایش امام علی‌(ع) شهرک امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه در شیوه پیامبر و مدل حکومتی ایشان چهار الگو وجود دارد، گفت: این الگوها شامل شیوه‌های «تأسیسی»، «تکمیلی»، «تأییدی» و «تحذیری» بود.
به گزارش مهر، وی تصریح کرد: نهاد امامت که شکل گرفت، امام علی‌(ع) به مثابه پیامبر اکرم (ص) عهده‌دار مدیریت جامعه شد. پیامبر اسلام با کفر آشکار روبه‌رو بود و امام علی‌(ع) با کفر پنهان در مقابله با این دو مورد باید دو رویکرد متفاوت داشت.
حجت‌الاسلام سعیدی عنوان کرد: عصر امام راحل متعلق به خودشان بود و مسائل پیچیده آن زمان از او یک چهره بسیار شجاع، هوشمند و با اراده ساخت که معجزاتی در این کشور خلق کرد. انقلابی اعتقادی و سیاسی و اقتصادی شکل گرفت که آغازگر انقلاب فرهنگی شد.
رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا یادآور شد: آنچه در آن زمان اتفاق افتاد، بسیار مهم بود و مقابله با طاغوت پر حامی در دنیا، رویارویی با قدرت‌های شرق و غرب را به همراه داشت که با مدیریت امام راحل، آن حوادث پشت سر گذاشته شد.
وی اظهار کرد: یکی از تحولات این عصر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اینترنت و ماهواره را به همراه داشت. این امور در تحول فکری و فرهنگی جامعه بسیار مهم است و می‌تواند ابعاد شخصیتی رهبری را برای ما مشخص کند.
حجت‌الاسلام سعیدی تاکید کرد: در این دوره آشوب و فتنه در سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ را داشتیم و نفوذ و جنگ هوشمند را داریم که از تیر و تفنگ به موشک و پهپاد می‌رسد و حالا مسئله جنگ هوشمند و ترکیبی را شاهدیم که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ آن را تجربه کردیم.
رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا یادآور شد: در جنگ کویت در شرایطی که سیاستمداران کشور متوجه نبودند که ماجرا چیست، رهبر انقلاب از بسیاری رخدادها جلوگیری کردند. در جنگ عراق هم نیازمند تدبیر بودیم که چگونه عمل کنیم تا امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران تأمین شود و مسلمانان هم آسیب نبینند. جنگ‌های ۳۳ روزه و ۵۲ روزه و جنگ رژیم سعودی علیه یمن هم می‌توانست مشکلات عدیده‌ای برای ما درست کند، اما تدابیر هوشمندانه رهبر انقلاب از بروز این مشکلات در کشور ما جلوگیری کرد.
حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: هدایت انقلاب در عرصه بین‌الملل و خنثی‌‌سازی فتنه‌های چند دهه اخیر از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب
است.