kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
 به دلیل مسائل اقتصادی؛

 60 درصد آمریکایی‌ها تمایلی به ازدواج ندارند

 
 
 
تازه‌ترین یافته‌های تحقیقاتی در آمریکا نشان می‌دهد آمار ازدواج در این کشور طی ۵۰ سال اخیر و در سایه معضلات انباشت شده اقتصادی، به 40 درصد کاهش یافته است.
تازه‌ترین آمارهای حوزه اجتماعی در آمریکا نشان می‌دهد که تورم اقتصادی در این کشور بتدریج خود را در سایر حوزه‌ها نشان می‌دهد و تبعات منفی اقتصادی خود را در سایر حوزه‌های اجتماعی ظاهر می‌کند. وبگاه آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی خواندنی از عدم کاهش شدید میل به ازدواج در میان جوانان این کشور نوشته و تاکید می‌کند: «آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای دارند ازدواج را کنار می‌گذارند یا به تعویق می‌اندازند (که این) یک تغییر چشمگیر از هنجارهای اجتماعی یک نسل پیش است». آکسیوس در گزارشی تحت عنوان «آمریکای مجرد»، فاش کرده که طی ۵۰ سال اخیر نرخ ازدواج در ایالات متحده آمریکا نزدیک به 40 درصد کاهش داشته است.
«اندریو چرلین» جامعه‌شناس دانشگاه «جانز‌هاپکینز» در این گزارش از نگاه کارشناسی خود گفته و تصریح کرده: «مالیات‌ها و برخی ساختارهای قانونی دیگر هنوز به زوج‌های متاهل مزیت می‌دهد، اما مزایای رسمی ازدواج در حال کاهش است و فشار اجتماعی برای ازدواج به طرز چشمگیری کاهش یافته است». این کارشناس آمریکایی در مصاحبه با آکسیوس از واپاشی نهاد خانواده در آمریکا می‌گوید و می‌افزاید: «اگر شما متاهل باشید، زندگی هنوز کمی آسان‌تر (از مجردی) است اما بسیاری از رویدادهای زندگی که ما به ازدواج مرتبط می‌کنیم، مانند زندگی مشترک یا بچه دار شدن، به طور فزاینده‌ای خارج از ازدواج رخ می‌دهد».
«میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا آذر ماه سال جاری، ضمن انتقاد از نحوه عملکرد دولت دموکرات «جو بایدن» گفت: «به‌معنای واقعی کلمه با تورم روی تورم دست به‌گریبان هستیم». با توجه به اوج گرفتن تورم در آمریکا که البته با رکورد همسان شده و در طول 40 سال اخیر بی‌سابقه است، احتمالا گرفتاری‌های بیشتر اجتماعی نظیر بیکاری و افسردگی‌گریبان شهروندان این کشور را خواهد گرفت. 
اخراج 50 کارمند توئیتر
 توئیتر از اخراج ۵۰ کارمند دیگر خبر داد. منابع آگاه اعلام کردند که جدیدترین دور اخراج کارکنان در توئیتر شامل تیم‌های مهندسی است که اخراج آنها در بخش تبلیغات و زیرساخت‌های فنی پشتیبانی توئیتر تأثیر گذاشته است. پیش از این در نوامبر سال گذشته هم ایلان ماسک از کاهش شدید درآمد گله کرد و به تبع آن ۵۰ درصد از کارکنان توئیتر از محل کار اخراج شدند. طبق گزارش‌ها، کارکنان توئیتر از آن زمان تا کنون با ۷۰ درصد کاهش به حدود ۲ هزار نفر رسیده‌اند.
ماه گذشته نیز توئیتر تعدادی از کارمندان فعال در بخش تیم اعتماد و ایمنی در بخش نفرت پراکنی و آزار را اخراج کرد. دست‌کم ۱۲ کارمند در دفاتر دوبلین و سنگاپور که در همین بخش فعالیت می‌کردند، اخراج شده‌اند. گفتنی است، توئیتر حدود ۳۷۰۰ کارمند را برای کاهش هزینه‌ها در اوایل نوامبر ۲۰۲۲ میلادی اخراج کرد و پس از آن نیز صدها نفر از شغل خود استعفا دادند. عده‌ای از کارمندان توئیتر شکایت کرده و تاکید دارند که این شرکت به طور ناعادلانه کارمندان زن را برای اخراج هدف گرفته است.