kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
 
تغییر دبیرکل به‌خاطر دوشغله بودن
سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که دبیرکل این فدراسیون دوشغله است.
هدایت‌ ممبینی داور بازنشسته فوتبال ایران، آذرماه سال جاری به‌عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال منصوب شد. در حالی که گفته می‌شود در چند ماه گذشته نامه‌هایی برای عدم‌ حضور او از سوی برخی نهادها به فدراسیون فوتبال ارسال شده است، اما جدیدترین نامه مربوط به سازمان بازرسی کل کشور می‌شود.
سازمان بازرسی به‌تازگی در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده هدایت‌ ممبینی دوشغله است. وی علاوه‌بر فدراسیون فوتبال، در شهرداری یکی از شهرهای جنوب کشور مشغول به کار است و حقوق دریافت می‌کند.
به‌نظر می‌رسد با این شرایط ادامه فعالیت ممبینی در فدراسیون فوتبال با منع قانونی مواجه شده است. اکنون باید دید فدراسیون فوتبال چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد و آیا در نهایت این اتفاق منجر به تغییر در پُست دبیرکلی فدراسیون فوتبال خواهد شد یا خیر.
کلینزمن سرمربی جدید تیم‌ملی کره جنوبی 
یورگن کلینزمن ستاره سابق و سرمربی شکست‌خورده فعلی دنیای فوتبال هدایت کره جنوبی را برعهده گرفت.
عملکرد کلینزمن ۵۸ ساله در عرصه مربیگری هیچ‌وقت درخشان نبوده و به جز مقام سومی در جام جهانی ۲۰۰۶ به همراه تیم ‌ملی آلمان، عنوان دیگری کسب نکرده است. او پس از تیم ملی آلمان در بایرن مونیخ نتوانست عنوانی کسب کند و به فوتبال آمریکا رفت. او در ادامه مسیر مربیگری‌اش، هدایت تیم ‌ملی آمریکا را برعهده گرفت و نتوانست سهمیه جام جهانی ۲۰۱۸ را از منطقه آمریکای شمالی کسب کند تا شکستی دیگر در کارنامه او ثبت شود. آخرین تجربه مربیگری کلینزمن، هرتابرلین (فصل ۲۰-۲۰۱۹) بود که در آن پروژه هم شکست خورد.
استراماچونی و اسکوچیچ گزینه‌های جدی هدایت فولاد
باشگاه فولاد مذاکرات جدی با دو مربی خارجی برای سرمربیگری این تیم داشته است.
باشگاه فولاد خوزستان باتوجه به خواسته هواداران و بررسی گزینه‌های مختلف برای هدایت این تیم، مذاکرات جدی با آندره‌آ استراماچونی و دراگان اسکوچیچ با سابقه حضور در ایران داشته است.گفته می‌شود تا هفته آینده احتمال توافق نهایی باشگاه فولاد با یکی از این دو مربی خارجی وجود دارد.
در حالی که مدیران باشگاه فولاد خوزستان پس از استعفای جواد نکونام از سرمربیگری فولاد، هدایت تیم‌شان را به حمید رجبی، دستیار او سپرده بودند، این مربی نیز شب گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد. مسئولان فولاد با توجه به کناره‌گیری رجبی، مانوئل گونزالس، دستیار اسپانیایی نکونام را به‌طور موقت برای دیدار روز چهارشنبه هفته جاری مقابل ملوان انزلی در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند. مسئولان فولاد قرار است پس از دیدار با ملوان درباره وضعیت نهایی سرمربیگری تیمشان تصمیم‌گیری کنند. در صورتی که با گزینه خارجی توافقی صورت نگیرد، مدیران فولاد سراغ گزینه‌های داخلی خواهند رفت.
طلسم‌شکنی عبدی و ترابی بعد از یک سال
مهدی ترابی و مهدی عبدی توانستند بعد از مدت‌ها طلسم‌شکنی و برای تیم‌شان گلزنی کنند.
پرسپولیس دیروز توانست با برتری ۳ بر صفر برابر نفت مسجدسلیمان به رقابت با سپاهان در کورس قهرمانی ادامه دهد. نکته جالب در این دیدار این بود که دو بازیکن پرسپولیس که مدت‌ها بود گل نزده بودند، در این دیدار گلزنی کردند. مهدی عبدی مهاجم فراموش شده پرسپولیس توانست بعد از یک سال برای تیمش گلزنی کند. او آخرین بار در جریان برتری ۳ بر یک سرخ‌ها برابر مس رفسنجان در ۹ اسفند ۱۴۰۰ گلزنی کرده بود و این در حالی است که دیروز ۸ اسفند ۱۴۰۱توانست به مسیر گلزنی برگردد تا هواداران نسبت به بازگشت او در این فصل امیدوار شوند. همچنین مهدی ترابی در وقت‌های تلف شده نیمه اول بازی با حرکتی انفرادی دروازه حریف را باز کرد تا به طلسم طولانی خود پایان بدهد. به این ترتیب ترابی بعد از ۴۱۰ روز در لیگ برتر گلزنی کرد. البته ترابی پیش از این در جام حذفی موفق به گلزنی شده بود.