kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
شهردار نجف‌آباد اعلام كرد

افتتاح870 ميليارد تومان پروژه در هفته گراميداشت 333 شهيد عمليات خيبر

 
 
 
اصفهان- خبرنگار كيهان:
در عمليات خيبر سال62 از جمعيت80 هزار نفري شهرستان نجف‌آباد اصفهان333 نفر به درجه شهادت نايل آمدند كه فقط 205 نفر آنان در پنجم اسفندماه بر دوش مردم غيور و هميشه در صحنه انقلاب اين شهرستان تشييع شدند.
به همين دليل روز پنجم اسفند را روز حماسه و ايثار و شهادت نامگذاري كرده‌اند و هرساله در اين هفته فرهنگي برنامه‌هايي برپا مي‌شود كه امسال به دليل گستردگي برنامه‌ها براي10روز برنامه‌ريزي شده است.
 شهردار نجف‌آباد با اشاره به برگزاری هفته حماسه ایثار و شهادت نجف‌آباد به این مسئله اشاره داشت که امسال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در حسینیه فاطمه الزهرا‌(ع) این شهر به مدت 10 شب با عنوان از خاک تا افلاک برگزار می‌شود. 
عبدالرسول امامي در جمع خبرنگاران افتتاح ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی را از جمله برنامه‌های هفته حماسه ایثار و شهادت نجف‌آباد دانست و گفت: بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده بود حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بود که بخش عمده آن هزینه‌های جاری شهر بود، با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر این بودجه در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ درصد افزایش و به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسید. 
وي تصریح کرد: در بودجه سال گذشته حدود ۷۰ درصد از هزینه‌ها صرف فعالیت‌های جاری و تنها ۳۰ درصد در زمینه مباحث عمرانی می‌شد، اما در بودجه سال جاری این موضوع برعکس شد و حدود ۷۰ درصد صرف فعالیت‌های عمرانی و ۳۰ درصد صرف مباحث جاری شد که این مهم توانست حرکت و تحول عظیمی در مدیریت شهری ایجاد کند.
شهردار نجف‌آباد با تشریح برنامه‌های در دست اجرای شهرداری به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید کرد و گفت: با توجه به روند کنونی و وجود باد و بارندگی، ابنیه یکی پس از دیگری در آستانه تخریب قرار خواهد گرفت، از این رو در صورتی که آنها و بخصوص عصارخانه نجف‌آباد مرمت شود به مقصد گردشگری تبدیل خواهند شد.
وي در پايان در عين حال تصريح كرد: شهرستان نجف‌آباد در دوران دفاع مقدس بالغ بر2500 شهيد تقديم انقلاب اسلامي نموده است.