kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

روشنی چشم‌ انقلاب اسلامی ایران به شهدا است

 
 
 اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرماندار نجف‌آباد گفت: ‌روشنی چشم انقلاب اسلامی ایران به شهدا است تا امروز کشور بر قله بلند بتابد و چشم دشمن را کور کند. شهرستان نجف‌آباد با داشتن علمای برجسته، شخصیت‌های علمی رتبه بالا که آمار آن‌ها کم نیست، در زمینه رشد معنوی و تربیتی شهرستان تأثیرگذار بوده است.
موسی مباشری در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجم اسفندماه روز حماسه و ایثار شهر نجف‌آباد، اظهار کرد: این برنامه به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان و روز حماسه و ایثار شهرستان تشکیل شده است که به همین مناسبت برنامه‌هایی در سطح شهرستان نجف‌آباد برگزار خواهد شد.
وی افزود: سال 1362 در عملیات خیبر، ۳۳۳ نفر از عزیزان در شهرستان نجف‌آباد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که ۲۰۵ نفر از آن‌ها پنجم اسفند ماه بر دوش مردم غیور و همیشه در صحنه نجف‌آباد تشییع شدند، به همین دلیل روز پنجم اسفند را روز حماسه و ایثار و شهادت نام‌گذاری کرده‌اند و هر ساله در این هفته فرهنگی برنامه‌هایی برگزار می‌شود که امسال به دلیل گسترده بودن برنامه‌ها برای ۱۰ روز برنامه‌ریزی شده است.
وی گفت: از آنجا که این ایام مصادف با شهادت شهدا و پنجم اسفند روز حماسه و ایثار شهادت است، باید بیشتر موضوع شهید و شهادت را برجسته کنیم و یاد شهدا باشیم، چراکه دشمن درصدد است نام شهید را از ما بگیرد.