بهرهبرداری از تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی و اتصال بزرگراههای امام علی(ع) و شهید رستگار
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی صبح دیروز در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی در شهرری اظهارداشت: شهرری قبله تهران است و یکی از وعدههایی که داده شده بود، به هم زدن معادله شمال و جنوب بود.
زاکانی افزود: امروز دو افتتاح را در منطقه ۲۰ و منطقه ۱۵ داشتیم که پل دوربرگردان در منطقه ۲۰ حدود ۵.۴ کیلومتر و اتصال بزرگراه شهید جعفر رستگار به بزرگراه امام علی(ع) حدود ۱۷ کیلومتر مسیر مردم را کوتاهتر میکنند.
وی ادامه داد: کل عملیات منطقه ۱۵ در سه ماه توسط شهرداری انجام گرفت و احداث پل شهید آوینی نیز چهار ماه طول کشید.
شهردار تهران بیان داشت: در بزرگراه شهید آوینی تصادفات زیادی رخ میداد و سال گذشته در این نقطه سه نفر در تصادفات فوت کردند و تعداد مصدومها نیز زیاد بود همچنین احداث این پل وضعیت آلایندگی و ترافیکی را نیز بهبود میبخشد.
زاکانی با اشاره به برنامههای مدیریت شهری تهران گفت: اعضای شورای ششم شهر، برای حل موضوعات تهران، چهارچوبی را دنبال میکنند که در قالب تحول و پاسخ معتبر به رخدادهای تهران باشد. در همین راستا برای مشکلات بزرگ تهران شامل موضوعات ترافیک، آلودگی، ایمنی، بیهویتی بصری، بدمسکنی و بیمسکنی، بافت فرسوده و غیره راهحلهای جدی ارائه میشود.
وی افزود: تکمیل شبکه بزرگراهی تهران یکی از اولویتهای شهرداری است که ازجمله بزرگراههای شهید شوشتری، یادگار امام و شهید بروجردی ظرفیت بزرگراهی را افزایش میدهد.
شهردار تهران تاکید کرد: [با اصلاح تقاطعها]
۷۸۸ کیلومتر از مسیرهای بزرگراهی به حدود
۵۰ کیلومتر کاهش مییابد که در پی آن ۶۰۰ هزار لیتر بنزین نیز صرفهجویی خواهد شد.
زاکانی با اشاره به ایجاد تسهیلات در نقاط کور شهر گفت: استفاده از مولد سازی را در اولویت داریم و برای این منظور استفاده حداکثری از امکانات خواهیم داشت به عنوان مثال در پایانه ایستگاه مترو دولتآباد ۵۹ کیلومتر زمین وجود دارد که باید این فضا به زیرزمین منتقل شود تا مردم از روی زمین نیز استفاده کنند.
وی یکی دیگر از اهداف شهرداری را مناسبسازی پیاده راهها عنوان کرد و افزود: هرچه قدر خیابان بسازیم ماشینها نیز بیشتر میشود و شهر تبدیل به شهرماشین میشود لذا باید پیادهراهها مناسب سازی شود و برای این منظور سال گذشته ۲۶۰ کیلومتر و امسال ۳۰۰ کیلومتر مناسب سازی انجام گرفته
است.
شهردار تهران ادامه داد: استفاده از فضای مجازی و هوشمند سازی شهر، تقویت حملونقل عمومی، توسعه مترو و ارتقای کیفیت و کمیت قطارهای شهری را از دیگر برنامههای شهرداری عنوان
کرد.
زاکانی با اشاره به مولدسازی در ساخت مترو بیان داشت: تونلهای مترو شامل خطهای یک تا هفت مترو در گذشته با قطر ۹ متر ساخته شده است و ما نیز مجبوریم این تونلها را با همان قطر ادامه دهیم اما در آینده و برای ساخت تونلهای مترو در خطهای ۸ تا ۱۱ با بحث مولدسازی که برنامهای فوقالعاده اقتصادی است، تونلها با قطر ۱۵.۸ متر ساخته خواهد شد.
وی با اشاره به بارشهای اخیر گفت: در دو بارش اخیر برف در تهران، قرارگاهی شامل مدیریت شهری، راهور، رسانهها، اورژانس و هواشناسی شکل گرفت و با پیشبینیها و اقدامات بهموقع، نتایج خوبی حاصل شد.
فروش پارکهای تهران دروغ محض است
شهردار تهران با بیان اینکه این روزها انواع و اقسام دروغها مطرح میشود، گفت: فروش پارکهای پایتخت کذب محض است.
علیرضا زاکانی با بیان اینکه مولدسازی استفاده بهینه از امکانات شهر است، اظهارداشت: مابقی مواردی که درخصوص مولدسازی امکانات شهرداری مطرح میشود، داستانپردازی است.
زاکانی تأکید کرد: مولدسازی رویهای عقلانی در شهرداری است تا از امکاناتی که استفاده میکنیم حداکثر بهرهمندی را داشته باشیم و در واقع آنچه به عنوان مولدسازی در دولت مطرح میشود با مولدسازی در شهرداری تفاوت دارد.
وی افزود: به هیچ عنوان فروش گسترده اموال در شهرداری و مواردی از این قبیل که مطرح شده، صحت ندارد.
بنا براعلام سایت شهر، زاکانی با اشاره به شایعات مطرح شده در رابطه با فروش پارکها در راستای مولدسازی، خاطرنشان کرد: این روزها انواع و اقسام دروغها را میشنویم؛ فروش پارکهای پایتخت هم یک دروغ شاخدار است.