kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
عملیات چندین ساعته آتش‌نشانی تهران برای اطفای حریق

آتش سوزی گسترده در ساختمانی که به طورغیر قانونی فک پلمب شده بود

 

آتش سوزی در ساختمان شماره 153 خیابان بهار تهران که صبح دیروز آغاز شده بود تا شامگاه شنبه ادامه داشت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌و‌گو با مهر ضمن تشریح جزئیات وقوع حریق گسترده در ساختمان شماره ۱۵۳ خیابان بهار گفت: آتش‌نشانان ظرف مدت چهار دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و همزمان عملیات اطفای حریق آغاز شد. محمدی افزود: کانون حریق در طبقه منفی سه است که انباری از مواد پلاستیکی، صندلی و قابل اشتعال است. ساختمان محل حادثه و ساختمان‌های اطراف تخلیه شد.
انسداد خیابان بهار جنوبی برای امنیت شهروندان
رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ هم با اشاره به تمهیدات ترافیکی خیابان بهار جنوبی تا طالقانی به مهر گفت: از ساعت ۱۰ صبح شنبه که حادثه رخ داد همکاران ما در محل حاضر شدند و از آنجایی که به لحاظ ایمنی هنوز موارد لحاظ نشده است و آتش خاموش نشده مجبور هستیم خیابان بهار جنوبی تا طالقانی را ببندیم.این محدودیت ترافیکی تا زمانی که مجموعه آتش‌نشان تاییدیه‌های لازم را بدهد و اعلام کند که ساختمان در حالت خاموش شدن است ادامه خواهد داشت زیرا هر لحظه امکان ریزش ساختمان وجود دارد و به همین دلیل خیابان بهار از شرایط ترافیک خارج است.
ساختمان ۱۵۳ قبلا پلمب شده بود
شهردار تهران نیز که در محل آتش سوزی ساختمانی در خیابان بهار حاضر شده بود در جمع خبرنگاران گفت: این ساختمان ۷ طبقه و ۳ طبقه زیرزمین با‌اندازه ۳۸۰ متر مربع دارد و ساختمان از قبل اخطار کمیسیون ماده ۱۰۰ داشته است. زاکانی افزود:این ساختمان جزو ساختمان‌های ناایمن نیست ولی ساختمان پلمب شده بوده و تغییر کاربری داده است و تبدیل به انبار شده اما متأسفانه مالکان اقدام به شکستن پلمب کرده‌اند که شکایت قضائی از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است. همچنین به گزارش ایسنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران عصر دیروز گفت:عملیات اطفای حریق در ساختمان خیابان بهار تهران همچنان ادامه دارد و آتش‌نشانان به طبقه منفی سه که حریق از آن نقطه شروع شده رفته‌اند و در حال انجام ماموریتند. ملکی با بیان اینکه این حادثه تا کنون مورد مصدوم و فوتی نداشته است، افزود: درخواست ما از مردم این است که از تجمع در این منطقه و اطراف محل ماموریت آتش‌نشانی پرهیز کنند.