kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

فعالیت ۲۴ هزار روحانی در مدارس کشور در قالب «طرح امین»

 
 
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: ۲۴ هزار روحانی در مدارس کشور در قالب «طرح امین» فعاليت مي كنند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد در حاشیه اجلاس مشترک رؤسای آموزش و پرورش و ائمه جمعه شهرستان‌های خوزستان اظهارداشت: بیش از ۱۶ سال است که ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شده و به بلوغ رسیده و در این راستا دستورالعمل‌ها و تفاهم نامه‌های متعددی نوشته شده است.
نیکزاد افزود: در این زمینه در ستاد همکاری ۴۰ برنامه نوشته شده و بخشی از آنها استانی بوده که به کل استان‌ها ابلاغ و به مناطق ارسال شده که می‌تواند موضوع کمیته‌های همکاری
 باشد. 
وي ادامه داد: در سند تحول بنیادین آمده که باید از ظرفیت همه مجموعه برای آموزش و پرورش استفاده شود. آموزش و پرورش مجموعه بزرگي است که بايد براي اداره آن از مشاركت ساير دستگاه‌ها استفاده كرد و این مسئله توسط ستاد ائمه جمعه احساس و درک شد و همه ما باید پیگیر این موضوع باشیم. مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه فرزندان ما در آموزش و پرورش آماج حمله‌های متعدد دشمن هستند و آنها را باید دریابیم، گفت: بحث شبکه ‌سازی جدی گرفته شود، از اعضای آموزش و پرورش افردای به کار گرفته و مسئولیت داده و مطمئن باشید که این شبکه ‌سازی‌ها برکت خواهد داشت.
نیکزاد درخصوص طرح امین بیان داشت: این طرح رشد قابل توجهی پیدا کرد، اگرچه در دوران کرونا طرح رو به افول بود، اما امروز در سیستم
۲۴ هزار روحانی طرح امین در کشور داریم.
وی ادامه داد: پژوهشی حول طرح امین انجام و آسیب‌های طرح بررسی و دستورالعمل نوشته شد، لذا نیرو‌های جهادی این طرح را تکریم و حمایت کنید.
نیکزاد با بیان اینکه در بحث‌های محتوایی نیز به نسبت زیست بوم منطقه سعی کنید به نیرو‌ها آموزش دهید و در کمیته استفاده کنید، گفت: سه‌هزار مدرسه شبانه‌روزی در کشور وجود دارد که ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای طرح‌های حوزه و آموزش و پرورش است.