kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

کشتی تجاری میلیاردر صهیونیست در خلیج فارس گرفتار « تیرِ غیب» شد

شبکه عبری‌زبان کان مدعی شد که یک کشتی تجاری اسرائیلی در آب‌های خلیج‌فارس هدف حمله قرار گرفته است.


این شبکه مدعی شد که یکی از کشتی‌های «ایال عوفر»، میلیاردر صهیونیست هفته گذشته در خلیج‌فارس مورد حمله قرار گرفته است.
این کشتی با نام CAMPO SQUARE متعلق به شرکت کشتیرانی «زودیاک» تحت مالکیت «ایال عوفر» بوده است. منبع مذکور مدعی شد که این حمله تلفات جانی درپی ‌نداشته است.
کشتی «ایال عوفر» در مردادماه سال گذشته نیز در دریای عمان هدف حمله قرار گرفته بود. «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است.
در آن زمان، منابع خبری اعلام کردند که یک کشتی در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت. این خبر به نقل از گروه «عملیات‌های تجاری دریایی» به عنوان یک گروه نظامی متعلق به انگلیس اعلام شد و این گروه با انتشار بیانیه‌ای کوتاه در ارتباط با حمله به یک کشتی در نزدیکی سواحل عمان گفت که بررسی‌ها درباره این حادثه آغاز شده است.
چند ساعت پس از این حادثه، وزارت دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان یک کشتی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی بوده است.
در گزارش‌ها همچنین آمده بود که «ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در غرب آسیا» به درخواست‌ها برای پاسخگویی در ارتباط با این حمله پاسخی نداده است. سال گذشته پس از این حادثه، شبکه صهیونیستی «کان» بیانیه‌ای را از مالک کشتی هدف قرار گرفته در دریای عمان منتشر و این حمله را
تأیید کرد.