کد خبر: ۲۶۰۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
وزیر ارتباطات:

تماس تصویری بدون نیاز به نصب نرم‌افزار روی موبایل فعال می‌شود

 
 
 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در حال پیگیری راه‌اندازی تماس تصویری بدون نیاز به نصب نرم‌افزار هستیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی زارع پور دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم که ویدئوکال یا تماس تصویری بدون نیاز به نصب نرم‌افزار روی تلفن‌های همراه راه‌اندازی شود.
زارع پور با بیان اینکه در حال آماده کردن مقدمات آن هستیم، افزود: جزئیات بیشتر این موضوع در آینده اعلام خواهیم کرد. وی همچنین بیان داشت: قواعد سرزمینی کشور به اپراتورهای ماهواره‌ای ابلاغ شده است و در صورت رعایت این قواعد از حضور آنها در کشور استقبال می‌شود.
زارع پور ادامه داد: ما از فعالیت منظومه‌های ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم مشروط به اینکه به قواعد بین‌المللی پایبند باشند. وی گفت: بر اساس قواعد اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) هر اپراتور ماهواره‌ای بخواهد در کشوری فعالیت کند باید قواعد سرزمینی یا لندینگ رایت آن کشور را رعایت کند. ما این قواعد سرزمینی را که مصوب قانونی کمیسیون تنظیم مقررات است به اینها رسماً ابلاغ کرده‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم.