kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۱۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
با حضور فتاح صورت گرفت

بهره‌برداری از 7500 طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان

 
 
 
 
7500 طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش هفت هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
رئیس ‌بنیاد مستضعفان در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: حکمی که بنده از مقام معظم رهبری گرفتم در اولین بند، بر اهتمام بنیاد به توانمند‌سازی تهیدستان تاکید کرده بودند و بنده به عنوان منصوب رهبر انقلاب موظفم این موضوع را در اولویت کار قرار دهم. بر همین اساس تمام سود بنیاد مستضعفان در جهت محرومیت‌زدایی و توانمند‌سازی محرومان صرف می‌شود. سید پرویز فتاح با تاکید بر بهره‌برداری از 7500 طرح بنیاد مستضعفان در سال جاری به ارزش هفت هزار میلیارد تومان گفت: این طرح‌ها درحالی به بهره‌برداری می‌رسد که بنیاد مستضعفان دو هفته پیش 22 هزار فقره سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به ارزش 10 هزار میلیارد تومان را به صورت رایگان به مردم واگذار کرد. تعداد اسناد رایگان واگذار شده به مردم به 135 هزار سند رسیده و ان‌شاءالله در سال 1402، اسناد تمام املاکی که پهلوی به زور از مردم غصب کرده بود به صاحبانش بازگردانده می‌شود.
2 هزار میلیارد تومان وام توانمند‌سازی
رئیس ‌بنیاد مستضعفان ادامه داد: علاوه‌بر این موارد ما در طرح مسکن ملی، یک‌هزار هکتار زمین را نیز به صورت رایگان برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط و محروم کشور در اختیار دولت قرار دادیم که ارزش ریالی آن چندین برابر این عدد طرح‌های امروز ماست.  فتاح افزود: دو هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه را نیز در سال جاری برای توانمند‌سازی و کمک به محرومان اختصاص دادیم و حتی در این مراسم، املاک واگذار شده به آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و... که در خدمت مردم قرار گرفته در این طرح‌ها دیده نشده است. او با بیان اینکه خدمات بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی و توانمند‌سازی محرومان بیش از این اعداد و ارقام است، تصریح کرد: هیچ تنگ‌نظری برای کمک به محرومان نداریم. هیچ هراسی نیز از تمام شدن بنیاد مستضعفان نداریم. ارزش ریالی پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد طی این دو سال دو برابر شده و این نشان از افزایش سرعت و شتاب ما برای محرومیت‌زدایی و توانمند‌سازی محرومان است.
تورم باعث تولید فقر است
رئیس ‌بنیاد مستضعفان با اشاره به سابقه مولد‌سازی در این بنیاد از سال‌های گذشته گفت: ما مولد‌سازی را که امروز بحث زیادی در مورد آن است از سال‌ها پیش آغاز کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا اموال راکدمان را در خدمت تولید، اشتغالزایی و اسکان مردم قرار دهیم و در عین حال آماده‌ایم تا در صورت نهایی شدن قوانین مرتبط با مولد‌سازی، تجربیات خود در این حوزه به دولت منتقل کنیم.
فتاح با بیان اینکه فلسفه وجودی بنیاد، خدمت به مستضعفان است، افزود: امروز با افتخار از مردم می‌شنویم که بنیاد، تبدیل به بنیاد واقعی مستضعفان شده است ولی در عین حال تقاضای کمک‌های بیشتر برای خدمت به محرومان وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه خدمت به مستضعفان مایه افتخار ما است گفت: ما تلاش بسیاری می‌کنیم ولی برخی‌ها این سؤال را می‌پرسند که نتیجه آن چیست؟ جواب این سؤال آن است که باید جلوی تولید فقر در کشور گرفته شود چرا که تورم باعث تولید فقر است و امیدواریم به همت دولت که اراده‌اش رفع فقر است، جلوی تولید فقر در جامعه گرفته شود.
رئیس ‌بنیاد مستضعفان با اشاره به پای کار بودن مستضعفان در این انقلاب، خاطرنشان کرد: به گفته امام راحل، تنها کسانی تا انتها با انقلاب خواهند ماند که طعم فقر را چشیده باشند لذا باید مراقبت کنیم که خدای ناکرده مدیران و مسئولان به سمت کاخ‌نشینی نروند.