kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
زاکانی:

شهرداری تهران در هیچ یک از بارش‌های امسال غافلگیر نشد

شهردار تهران گفت: امسال ۹ بارش داشتیم و در هیچ یک از آنها غافلگیر نشدیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران، اظهارداشت: یکشنبه گذشته با میانگین ۱۹ سانتیمتر بارش به صورت کلی و حدود ۲۶ سانتیمتر بارش در شمال شهر تهران بیشترین بارش را شاهد بودیم، به شکلی که از بهمن سال ۹۶ تا کنون چنین بارشی را نداشته‌ایم و در چنین شرایطی حتی یک جا هم گزارشی از مسدودی و گرفتاری شهروندان نداشتیم.
بی‌تردید ابتدا باید از مردم تشکر کنم و وظیفه خود می‌دانم از همکارانم در شهرداری، پلیس راهور و صدا و سیما قدردانی کنم. برای نخستین بار ستادی تشکیل شد و نشان داد که اگر در کنار هم باشیم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام
دهیم.
26 هزار نفر در بارش برف اخیر
در صحنه خدمت به مردم بودند
زاکانی افزود: در شهر تهران ۲۶ هزار نفر در بارش برف اخیر در صحنه خدمت به مردم بودند و با
شن پاشی و تلاش خود معابر بزرگ و در مرحله بعد سایر معابر را بازگشایی کردند. در این میان
۱۶ هزار نفر نیروهای فضای سبز و هزار نفر نیروهای شهربان نیز تلاش کردند. وی با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات در بارش برف اخیر مشغول خدمت رسانی بود، ادامه داد: در کنار این موارد همکاری پلیس راهور، صدا و سیما و مجموعه خبرنگاران رسانه‌ها کمک کردند که این یکشنبه را پشت سر بگذاریم. وی ادامه داد: امسال ۹ بارش داشتیم و در هیچ یک از آنها غافلگیر نشدیم و برخی تنها علاقه خود را بازگو می‌کنند. از امشب نیز این ستاد تشکیل می‌شود و کار جدی است که در آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ البته ممکن است در شهر در گوشه‌ای حادثه‌ای رخ دهد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه در بارش‌های امسال تا کنون ۱۴ هزار تن شن و ماسه مصرف شده است، گفت: گاهی در گوشه‌ای از شهر حادثه‌ای رخ می‌دهد که خارج از اختیار ماست اما باید به سرعت نسبت به حل آن اقدام کنیم. برای مثال در بارش برف اول تصادفی رخ داد که خیابان بند آمد. در برف دوم در اتوبان ارتش مه گرفتگی رخ داد که قابل کنترل نبود و اینها جنبه‌های حادثه محسوب می‌شوند. قطعا چهارشنبه نیز همکاری خوبی با سایر دستگاه‌ها و مهم‌تر از همه مردم خواهیم داشت تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.
زاکانی ادامه داد: امروز نیز همکاری مشترکی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده، موضوع حمل‌ونقل گره گشای ترافیک و آلودگی هواست و موضوع ایمنی نیز با نو‌سازی شهری رقم خواهد خورد. بی‌تردید حوادثی که در خوی و در ابعاد بزرگ‌تر آن در سوریه و ترکیه روی داد برای ما درسی است که در شهر تهران برای مشکلات، راهکارها و پاسخ‌های تک وجهی ندهیم و مجموعه‌ای از مشکلات را با راه‌حل‌های درست و منطقی طوری پوشش دهیم که مردم در معرض خطر قرار نگیرند.
وی با تاکید بر اینکه موضوع حمل‌ونقل موضوعی جدی برای مدیریت شهری است، افزود: مدیریت شهری بیشترین بخش اعتبارات سال آینده را به حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده است و قطعا در حوزه حمل‌ونقل، ستون فقرات مترو خواهد بود که توسعه آن برای ۱۴۲۰ به گونه‌ای باشد که ۱۰ میلیون جابه‌جایی را در بر بگیرد. ما بنا داریم این افق را به صورت پنج ساله در نظر بگیریم و این خدمت را زودتر به شهروندان ارائه دهیم. برای تحقق این مهم دو مسیر دنبال شد. یکی تکمیل خطوط هفتگانه که به قیمت امروز ۶۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد اما تا حدود ۶۰ درصد مطلوبیت در سفرهای با مترو را ایجاد می‌کند و از سوی دیگر احداث خطوط هشت تا ۱۱ که ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به قیمت امروز نیاز دارد تا ۳۲۵ ایستگاه در حریم شهر تهران ایجاد شود.