kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
معاون وزیر صمت خبر  داد 

رفع چالش‌های تولیدکنندگان با دولت در دستورکار قرار گرفت  

 
 
 
اراک- خبرنگار کیهان:
 معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با بیان اینکه در حوزه تولید، تولیدکنندگان چالش‌هایی با دولت دارند که باید برای رفع این موانع تلاش‌هایی صورت گیرد گفت: نرخ بیکاری در سطح کشور در ۱۰ سال اخیر با حمایت‌های صورت گرفته به کمترین میزان خود رسیده است.
محمدمهدی برادران، افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک واحد صنعتی در دلیجان فعالیت داشت که اکنون ۴۵۰ واحد صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند و صادرات زنجیره عایق در این شهرستان تکمیل شده است. معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: امروز این شهرستان در سطح دنیا شناخته شده و به بیش از ۲۸ کشور دنیا صادرات انجام می‌دهد. 
برادران خاطرنشان کرد: به منظور کمک به رونق تولید، مقرر شده مجموعه اتاق‌های بازرگانی به افراد فعال در حوزه بازرگانی و صادرات واگذار شود و بنابر گفته دولت، اتاق بازرگانی باید متشکل از بازرگانان باشد و افراد سیاسی در سایر حوزه‌ها خدمت کنند. وی اضافه کرد: در حوزه تولید، تولیدکنندگان چالش‌هایی با دولت دارند که باید برای رفع این موانع تلاش‌هایی صورت گیرد. رفع مشکلات و موانع واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان در جلسه پیش رو در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد. رفع مشکلات در حوزه صادرات مواد خام و کمک برای صادرات جزو وظایف ماست و قول می‌دهیم این موارد حل شود. 
معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: رشد صنعت در یک‌سال و نیم اخیر مرهون حمایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش صنعتگران است، امروز بیشترین رشد در تولید ناخالص ملی در حوزه صنعت و بخش مردمی بوده است. 
برادران با اشاره به مشکلات در حوزه تداوم کار افزود: در بسیاری شهرهای دیگر نیز مشکل تداوم کار وجود دارد که مربوط به نبود زیرساخت‌ها و نبود نیروی کار متخصص است. در کنار اقدامات توسعه‌ای باید روحیه فسادستیزی با هدف حمایت از بخش تولید مدنظر باشد.