kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
حاشیه‌های روز هفتم جشنواره فیلم فجر

وزیر نفت آمد، «گل‌های باوارده» نه!(اخبار ادبی و هنری)

 
 
 
در روزی که تنها یک فیلم به نمایش درآمد، ۲ وزیر به پردیس ملت آمدند؛ نوجوانان «کاپیتان» آواز خواندند، اما «گل‌های باوارده» به اکران نرسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ روز هفتم جشنواره اگرچه تنها با نمایش یک فیلم دنبال شد، اما حواشی زیادی داشت؛ از نرساندن «گل‌های باوارده» به جشنواره تا شوخی و خنده‌های بازیگران «کاپیتان» و حضور دو وزیر در پردیس ملت!
نخستین فیلم روز اول «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای بود. البته خبر حضور وزیر ارشاد در پردیس ملت که از صبح روز گذشته زمزمه‌هایش به گوش می‌رسید، باعث شد تا بسیاری از خبرنگاران و عکاسان، تماشای این فیلم را نصفه‌کاره رها کرده و خود را به ورودی پردیس ملت برسانند تا ورود وزیر به جشنواره را ثبت کنند.
محمدمهدی اسماعیلی حوالی ساعت 18 به پردیس ملت آمد تا ضمن بازدید از جشنواره، در جمع اهالی رسانه نیز حضور پیدا کند و به سؤالات آنان پاسخ بدهد. به‌دلیل حضور وزیر در پردیس ملت و مصاحبه او، نشست خبری فیلم سینمایی «کاپیتان» با نیم ساعتی تأخیر برگزار شد.
بازیگران نوجوان فیلم سینمایی کاپیتان همان‌طور که در فیلم خوش درخشیدند در نشست خبری هم به اندازه کافی سروصدا کردند. ظاهر متفاوت آنان در کنار صداقتی که داشتند باعث شد تا حاضران در نشست خبری برای دقایقی بخندند.
محمدرضا مقدسیان مجری نشست در همان ابتدای جلسه یک تشویق برای این بچه‌ها از حضار گرفت و گفت: اگر نگویم بهترین بازی‌های امسال، اما یکی از بهترین بازی‌های امسال را شما نوجوانان انجام دادید. جالب است که همه‌تان هم سینما بلدید و خوب می‌دانید چگونه مقابل دوربین‌ها ژست بگیرید!
فارغ از سؤالات فنی و تخصصی که از کارگردان و تهیه‌کننده، پرسیده شد؛ صحبت‌های بازیگران نوجوان فیلم بیش از بقیه جلب توجه کرد.
در سانس دوم، طبق برنامه قرار بود که فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت به نمایش دربیاید، حتی جواد اوجی وزیر نفت نیز برای تماشای این فیلم خودش را به پردیس ملت رسانده بود. این فیلم سینمایی در فضایی پالایشگاهی ساخته شده و مربوط به نیروهای دست‌اندکار در حوزه نفت و گاز کشور است.
به‌دلیل دیر برگزار شدن نشست خبری فیلم کاپیتان و البته برخی مشکلات فنی، اعلام شد که «گل‌‌های باوارده» ساعت 20 اکران خواهد شد اما برطرف نشدن مشکلات که ظاهراً از سوی تیم تولید فیلم و کارگردان بوده است، باعث شد تا گل‌های باوارده روی پرده نرود و روز هفتم با نمایش تنها یک فیلم به کار خود پایان بدهد.
البته جواد اوجی وزیر نفت همراه با وزیر ارشاد به تماشای یکی از فیلم‌های جشنواره نشستند که مشخص نشد این فیلم گل‌های باوارده بوده که وزیر را به خاطرش به پردیس ملت رسانده بود یا فیلم دیگری!