kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
نخست‌وزیر مجارستان خطاب به سران اروپا:

اقتصاد اروپا در حال نابودی است تحریم‌های روسیه را لغو کنید

 
 
 
«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان در یک جلسه ویدئو کنفرانسی با هشدار دوباره به اتحادیه اروپا درخصوص ضرورت بازنگری در تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه گفت اقتصاد اروپا به دلیل این تحریم‌ها در حال نابودی است.
اقتصاد اروپا طی یک‌سال اخیر و زیر سایه جنگ اوکراین متحمل شدیدترین خسارت‌ها شده است برخی برآوردها حاکی است در حوزه کمبود انرژی به دلیل تحریم نفت و گاز روسیه نزدیک به یک تریلیون دلار کشورهای اروپایی متحمل خسارت شده‌اند. با تشدید تحریم‌های روسیه از سوی اروپا در حوزه انرژی انتظار می‌رود بر میزان خسارت‌ها نیز افزوده شود. همین دیروز رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که اعمال محدودیت دوباره توسط اتحادیه اروپا برای واردات فرآورده‌های نفتی روسیه، آلمان را با افزایش قیمت سوخت تهدید می‌کند. این خسارت‌ها جدای از تظاهرات و اعتصاب روزانه در کشورهای اروپایی در اعتراض به بحران اقتصادی کنونی است. همین سه شنبه نزدیک به یک میلیون نفر در سرتاسر فرانسه به خیابان‌ها ریختند و علیه سیاست‌های ریاضتی دولت ماکرون شعار دادند. اصرار اروپا به تشدید تحریم‌ها علی رغم صدمات گسترده‌ای که به خود کشورهای اروپایی وارد می‌شود برخی سران این منطقه را به شدت نگران کرده است.در همین راستا نخست‌وزیر مجارستان با هشدار درباره نابودی اقتصاد این قاره خواستار بازنگری در این تحریم‌ها شد.دفتر نخست‌وزیری مجارستان خبر داد که «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر این کشور طی نشست ویدئو کنفرانسی با سران اتحادیه اروپا که به منظور تدارک نشست آتی سران برگزار شد، درباره تبعات تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه هشدار داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری روسی تاس، نخست‌وزیر مجارستان از رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواست که رایزنی‌ها برای بازنگری در تحریم‌ها علیه روسیه را آغاز کنند. این نشست مجازی با شرکت «چارلز میشل» رئیس‌شورای اروپا، رئیس‌جمهور بلغارستان و نخست‌وزیران لهستان، بلژیک، فنلاند، مالت و مجارستان برگزار شد تا طرف‌ها درباره نشست دو روزه اتحادیه اروپا رایزنی کنند.قرار است نشست اتحادیه اروپا در بروکسل روزهای نهم و دهم فوریه (20 و 21 بهمن ماه) برگزار شود.دفتر نخست‌وزیر مجارستان درباره سخنان ویدئو کنفرانسی نخست‌وزیر این کشور در این نشست گفت: «ویکتور اوربان مجددا در مورد اوکراین خواستار آتش‌بس فوری، گفت‌و‌گوهای مسالمت‌آمیز و بحث‌های سیاسی اساسی در مورد تحریم‌های بروکسل شد که اقتصاد اروپا را ویران می‌کند». طبق گزارش‌ها، قرار است در نشست آتی و دوره اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین و وضعیت اقتصادی اروپا بحث و تبادل نظر شود. هشدار« اوربان» درباره پیامدهای ناشی از تحریم‌های اروپا علیه روسیه بر اقتصاد این قاره در شرایطی مطرح شده که او و دیگر مقام‌های این کشور بارها مخالفت خودشان را با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اعلام کرده‌اند.چندی قبل بود که نخست‌وزیر مجارستان به دنبال تشدید فشارهای اتحادیه اروپا به این کشور برای همراهی با تشدید فشارها ضد مسکو اعلام کرد که اعمال تحریم‌ها علیه روسیه را به همه‌پرسی می‌گذارد.ویکتور اوربان گفت: تصمیم‌گیری درباره تحریم‌ها به‌صورت دموکراتیک نیست بلکه بروکرات‌های بروکسل تصمیم می‌گیرند. شهروندان اروپا هزینه تحریم را می‌پردازند اما کسی از آنها سؤال نمی‌کند.
اعتیاد اروپا به انرژی روسیه
انتقاد نخست‌وزیر مجارستان از ادامه تحریم‌های روسیه در حالی است که نخست‌وزیر لهستان نیز از اعتیاد اروپا به انرژی روسیه انتقاد کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، «ماتیوش موراوکی»، نخست‌وزیر لهستان در نشست خبری در ورشو درباره حمایت از اوکراین گفت«اتحادیه اروپا به منابع طبیعی روسیه وابسته است و مسکو هر کاری که از دستش بر می‌آید، برای این اعتیاد انجام می‌دهد. دلال همواره دوز اول را مجانی یا بسیار ارزان در اختیار فرد معتاد قرار می‌دهد و بعد که درخواست بیشتر شد،‌ هزینه را بالا می‌برد و فرد معتاد با هر قیمتی که هست، خریداری می‌کند.» نخست‌وزیر لهستان همچنین گفت، قراردادهای گازی با روسیه جوری شده که گویی، اتحادیه اروپا روحش را فروخته است. قاره سبز به راحتی توسط روسیه اغوا شده نه از طریق توانایی‌های شیطانی، بلکه بیشتر به دلیل ضعف خود.
جنگنده‌های انگلیسی در راه اوکراین
 از سوی دیگر همزمان با انتشار گزارش‌ها درباره سفر زلنسکی به لندن و انکار غرب درباره ارسال جنگنده به اوکراین، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که لندن پرواز با جت‌های جنگنده را به خلبانان اوکراینی آموزش ‌می‌دهد.بنا بر گزارش رسانه‌های غربی از قبیل «رویترز»و «بلومبرگ»، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برای اولین بار از زمان حمله روسیه به این کشور دیروز وارد لندن شد. دفتر «ریشی سوناک» با انتشار یک بیانیه توضیحاتی درباره سفر زلنسکی به لندن منتشر کرده و همچنین از برنامه‌های تازه انگلیس برای تشدید حمایت‌ها از اوکراین خبر داده است. بنا بر اعلام دفتر ریشی سوناک، انگلیس برنامه‌هایی برای گسترش آموزش نیروهای نظامی اوکراین به حوزه‌های هوایی و دریایی دارد که آموزش خلبانان جت‌های جنگنده و تفنگداران دریایی و سرعت دادن به تامین تجهیزات نظامی از جمله این برنامه‌ها است. 
سرقت اعضای بدن سربازان اوکراینی
اما در خبر تکان دهنده دیگری برخی رسانه‌ها از سرقت اعضای بدن نظامیان اوکراینی کشته شده در جنگ خبر می‌دهند.یک نظامی اوکراینی در این باره فاش کرد که بسیاری از اجساد نظامیان شرکت‌کننده در جنگ، در حالی که یکی از اعضای آن قطع شده، پیدا شده است. این در حالی است که نشانه‌ای از مجروحیت در این اجساد وجود ندارد.هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.