kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
اوجی خبر داد

افزایش 110میلیون دلاری حجم تولید نفت کشور

 
 
 
 
 
وزیر نفت از افزایش 110میلیون دلاری حجم تولید نفت کشور با توسعه میادین نفتی اسفند خبر داد.
جواد اوجی در حاشیه بهره‌برداری از پروژه‌های نفتی هرمزگان در بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر، پروژه‌هایی در بخش بالادست و پایین‌دست نفت با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد دلار افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.
وی افزود: در کارخانه تولید و ذخیره‌‌سازی قیر که به همت صندوق نفت شکل گرفته، 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است ‌که سالانه نزدیک به 600 هزار تن قیر در آن تولید می‌شود. همچنین توسعه اسکله که مربوط به همین شرکت بوده و برای صادرات فرآورده‌های نفتی و واردات صورت گرفته است.
وزیر نفت با اشاره به مزیت پروژه مزبور تصریح کرد: یکی از کارهای عمرانی در کشور‌، بحث تامین قیر برای جاده‌هاست، لذا قیر تولیدی این کارخانه هم نیاز استان و استان‌های همجوار را تامین می‌کند و هم بیش از 60 درصدش صادر خواهد شد.
وی همچنین گفت: خوشبختانه توسعه میادین نفتی اسفند را هم داریم که به میزان 16 هزار بشکه به بهره‌برداری می‌رسد و به حجم تولید نفت کشور بالغ بر 110 میلیون دلار اضافه می‌شود.
اوجی در ادامه با بیان اینکه در پالایشگاه نفت بندرعباس که ظرفیت 350 هزار بشکه نفت تولید فرآورده‌های نفتی دارد و روزانه نزدیک به 130 هزار بشکه نفت کوره تولید می‌کند اضافه کرد: پالایشگاه نفت بندرعباس دومین پالایشگاهی خواهد شد که دیگر تولید نفت کوره یا مازوت در آن نخواهیم داشت و مازوت یا نفت کوره به ارزش افزوده تبدیل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، اوجی گفت: تمامی این پروژه‌ها توسط متخصصین داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی انجام شده است.