kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

 پلیس آمریکا  این بار یک سیاه‌پوست معلول را با 8 گلوله کُشت

 
 
پلیس آمریکا در جنایتی تازه ثابت کرد که حتی می‌تواند معلولی را که هر دو پایش از زانو قطع شده را با هشت گلوله مستقیم در خیابان‌‌های شهر لس‌آنجلس به قتل برساند.
یک ماه از سال 2023 میلادی گذشته و خشونت پلیس آمریکا انگار افسار پاره کرده است تا شانه به شانه با رکورد آمار تلفات ناشی از خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، اعداد و واقعیت‌های جدیدی را خلق کند. پیش از این دیده بودیم که پلیس آمریکا چندان برایش فرقی ندارد که در مواجه با یک سیاه‌پوست یا اسپانیایی‌تبار و یا حتی سفیدپوست قرار می‌گیرد. به وقتش، با اتکاء بر خشونت نامتعارف به هیچ کسی رحم نمی‌کند. روز گذشته در خیابان‌های لس‌آنجلس واقعیت دیگری فاش شده و آن اینکه پلیس آمریکا حتی می‌تواند به سمت یک معلول بدون پا هم آسیب برساند و جان او را بگیرد. معلولی که به سختی می‌توان تصور کرد که بتواند ضرری را متوجه جامعه خود کند. 
روز گذشته در لس‌آنجلس و بار دیگر در نقطه‌ای از ایالت کالیفرنیا صحنه‌ای دلخراش رقم خورد. تصاویری که بخشی از این تقابل را ثبت کردند، نشان می‌دهند که دو پلیس مسلح اسلحه‌های خود را به طرف یک معلول سیاه‌پوست به نام «لو» که از نعمت هر دو پا محروم است، دراز می‌کنند. مرد سیاه‌پوست که وحشت‌زده شده، ناگهان از ویلچر خود را به زمین می‌اندازد و کِشان کِشان سعی می‌کند تا خود را از دید دو پلیس خارج کند. هرچند که چندان موفق نیست و مورد اصابت گلوله مستقیم پلیس قرار می‌گیرد و جان خود را از دست می‌دهد. 
بر اساس گزارش‌ها، گفته می‌شود پلیس دو بار سعی کرده تا با استفاده از شوکر برقی مرد سیاهپوست را دستگیر کند اما موفق نشده است. در فیلم‌ منتشرشده همچنین به‌نظر می‌رسد که «لو» در صحنه‌ای از ویدئو به سمت مأموران برمی‌گردد و ظاهراً ژست پرتاب چاقو به سمت آنها را می‌گیرد. پلیس کالیفرنیا مدعی شده که مأموران از بیم اینکه «لو» شاید چاقو را به سمت آنها پرتاب کند، ۸ گلوله به سمت او شلیک کرده‌اند! مأموران بعد از تیراندازی به سمت «لو» رفته و دست‌هایش را از پشت با دستبند بسته‌اند.
اعضای خانواده «لو» در یک نشست خبری در مجاورت اداره پلیس تاکید کرده‌اند که او به دلیل از دست دادن دو پای خود هرگز نمی‌توانسته عامل تهدیدآمیز جدی برای مأموران به حساب آمده باشد. آنها همچنین تصریح کرده‌اند که هر دو پای «لو» از ناحیه زانو قطع بوده و اظهارات پلیس مطابق واقعیت نیست.  یکی از بستگان «لو» خطاب به پلیس کشورش می‌گوید: «شما می‌دانستید که زندگی‌تان در خطر نیست. او می‌خواست با ران‌هایش فرار کند. واقعاً چقدر می‌توانید سنگدل باشید؟»
این حادثه تنها چند هفته بعد از یک قتل خشونت‌آمیز دیگر و کشتار یک سیاه‌پوست دیگر رخ داد. در جریان آن حادثه که در ممفیس اتفاق افتاد، یک جوان 29 ساله در حالی که در راه خانه خود بود و مادرش چشم به انتظارش نشسته بود، از سوی چهار پلیس محاصره می‌شود و بنا بر ادعاهای واهی مورد تهاجم و ضرب‌وشتم قرار می‌گیرد. ضربات پلیس آمریکا به حدی سنگین و کاری بود که جان این جوان آمریکایی را گرفت. آنچه از آن به‌عنوان نژادپرستی نظام‌مند در آمریکا مطرح می‌شود گویای حقیقت تلخی است که زندگی سیاه‌پوستان برای قدرت حاکمه در این کشور اهمیت ندارد تا آنجا که آنها به‌راحتی در جریان درگیری‌ها مورد هدف تیراندازی قرار می‌گیرند. گفتنی است، جنبش‌هایی همچون «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» هم از دل همین رنج قدیمی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار نشأت گرفته است.