kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

افتتاح دو پردیس سینمایی در شهرهای پرند و قرچک ورامین(اخبار ادبی و هنری)

 در آستانه آغاز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همزمان دو پردیس سینمایی در شهرهای پرند و قرچک ورامین افتتاح شد.
 
 
 
 
محمد خزاعی رئیس‌سازمان سینمایی به بهانه افتتاح این دو پردیس سینمایی در شهرهای پرند و قرچک ورامین‌، در پیام خسته نباشید به دست‌اندرکاران این دو پردیس سینمایی و مسئولان شهرستان‌های مربوطه گفت: توسعه زیرساخت و فناوری نوین سینما از نیازهای اجتناب ناپذیر ماست. در حال حاضر بیش از 230 شهر فاقد سالن سینماست که با تلاش‌های سازمان سینمایی در طی یک‌سال اخیر، 180 سالن سینمایی به بهره‌بندی رسیده و این روند ادامه خواهد داشت. وی افزود: شعارگسترش عدالت فرهنگی و در قبال آن توسعه سالن سینما از جمله راهبردهای دولت جدید در شهرهای کم برخوردار است چرا که به دلیل بضاعت و غنای نیروی انسانی، سینمای ایران نیازمند توسعه ظرفیت‌های سینمایی و زیرساخت‌های آن است.
لازم به ذکر است در مراسم افتتاحیه پردیس‌های سینمایی شهرهای پرند و قرچک ورامین با حضور قادر آشنا معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و محمدرضا فرجی مدیرکل توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری سازمان و جمعی از مسئولان محلی صورت گرفت و از تعدادی از خانواده شهدای شهرستان‌های مربوط تجلیل شد.