kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
یادی از شهید مدافع حرم محمود مراداسکندری

شوق دفاع از حرم(حدیث دشت عشق)

 
 
 
شهید مدافع حرم محمود مراداسکندری سوم فروردین‌ سال 1366 در اهواز دیده به جهان گشود. پس از هجوم تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی به‌همراه خیل عظیمی از جوانان پرشور اهوازی برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) به سوریه رفت و روز یکشنبه 12 بهمن‌ سال 1394 با همرزمانش شهید حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی خلیلی‌بلوطکی، شهید علی‌ حسینی‌کاهکش، شهید رضا عادلی(کردزنگنه) و شهید داوود نریمیسا به فیض شهادت نائل آمد.
شهید محمود مراداسکندری در سن 28 سالگی در منطقه باش کوی سوریه در عملیات آزاد‌سازی شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا به شهادت رسید و پیکر پاکش در قطعه یک گلزار شهدای اهواز در کنار عمویش شهید محمود مراداسکندری آرام گرفت.
خواهر شهید می‌گوید: «فوق دیپلم مکانیک خودرو داشت. پدرم به خاطر علاقه فراوانی که به عمویم داشت نام برادرم را هم محمود گذاشت، زمانی‌که عمویم شهید شد، بسیاری از اقوام برای گرامیداشت ایشان، نام محمود را برای فرزندان خود انتخاب کردند. ما هشت خواهر و دو برادریم، پدرم در شهرداری کار می‌کرد و مادرم هم خانه‌دار بود، اما متاسفانه در سال‌های 1380 و 1382 هر دوی آنها را از دست دادیم.وقتی حرکت داوطلبانه اعزام به سوریه در سال 1392 آغاز شد محمود هم سعی کرد به این جمع بپیوندد، با رفتن دوستانش و شهید شدن برخی از آنها شوق او هم برای رفتن بیشتر شد. این موضوع را در خانواده هم مطرح می‌کرد، در سال 1393 یکی از دوستان نزدیکش که با هم یادواره شهدا هم برگزار می‌کردند به نام عبدالکریم اصل‌غوابش شهید شد، آن زمان دیگر پای ماندن نداشت و نهایتاً در 13 مهرماه سال 1394 با تلاش و سختی‌های فراوان توانست مجوز اعزام بگیرد.»