kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
اخبار ورزش جهان

اسپورت: انریکه سرمربی برزیل می‌شود

روزنامه اسپورت اسپانیا اعلام کرد که فدراسیون فوتبال برزیل با لوئیس انریکه به توافق نهایی دست پیدا کرده است و این مربی جایگزین تیته خواهد شد.
فدراسیون فوتبال برزیل پس از حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 قطر مقابل کرواسی به همکاری خود با تیته ادامه نداد و برای نخستین‌بار در تاریخ خود به دنبال انتخاب یک مربی سرشناس خارجی است.
روزنامه اسپورت نوشت: گزینه نخست برزیل برای جایگزینی تیته، گواردیولا بود اما این مربی اسپانیایی حاضر نشد که منچسترسیتی را ترک کند و با این تیم قرارداد داشت.‌ گزینه دوم آنچلوتی بود که این مربی ایتالیایی هم به صراحت اعلام کرد که دوست دارد تا پایان قراردادش در رئال مادرید باقی بماند.اسپورت در ادامه گزارش خود نوشت: مورینیو، زیدان و لوییس انریکه سه گزینه دیگر فدراسیون فوتبال برزیل بودند که در نهایت انریکه انتخاب شد چرا که زیدان و مورینیو تجربه مربیگری در سطح ملی را نداشتند این درحالی است که انریکه هدایت تیم ملی فوتبال اسپانیا را برعهده داشت.
تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۲ با هدایت انریکه عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشت و با شکست برابر مراکش شگفتی‌ساز از دور رقابت‌ها حذف شد.
طبق اعلام روزنامه اسپورت توافق با انریکه قطعی است و او گزینه نهایی هدایت تیم ملی فوتبال برزیل است.
پایان ولخرجی‌های زمستانی چلسی
فرناندس گران‌ترین خرید تاریخ انگلیس
انسو فرناندس‌هافبک آرژانتینی از بنفیکای پرتغال با ۱۲۱ میلیون یورو به چلسی پیوست.
این انتقال بزرگ‌ترین انتقال در تاریخ فوتبال انگلیس شد. پیش از این انتقال جک‌گریلیش‌هافبک از استون ویلا به منچسترسیتی با ۱۱۷ میلیون یورو یک رکورد بود.۲۵ درصد از مبلغ نقل و انتقالات به باشگاه اول فرناندس یعنی ریورپلاته آرژانتین تعلق خواهد گرفت.
فرناندس محصول آکادمی ریورپلاته، از تابستان ۲۰۲۲ برای بنفیکا بازی می‌کند. او در مجموع ۲۹ بازی برای این تیم پرتغالی انجام داد، ۴ گل به ثمر رساند و ۷ پاس گل داد.این‌هافبک در جام جهانی قطر برای تیم ملی آرژانتین بازی کرد و به عنوان بهترین بازیکن جوان مسابقات شناخته شد.
چلسی فعال‌ترین فصل نقل و انتقالات را در این زمستان داشته است. از زمانی که تاد بولی، مالک جدید با خرید باشگاه از رومن آبراموویچ به مبلغ ۴.۲۵ میلیارد پوند هدایت چلسی را بر عهده گرفت، باشگاه را به یکی از فعال‌ترین باشگاه‌ها در بازار نقل و انتقالات تبدیل کرد.
در ژانویه، چلسی پس از خرید انزو فرناندز،‌هافبک آرژانتینی بنفیکا لیسبون با ۱۲۱ میلیون یورو،میخایلو مودریک، وینگر چپ اوکراینی شاختار دونتسک را با ۷۰ میلیون یورو، بنوا بادیاشیل با ۳۸ میلیون یورو، نونی مادوکه با ۳۵ میلیون یورو، آندری سانتوس، ۱۲.۵ میلیون یورو، دیوید فوفانا، ۱۲ میلیون یورو و گابریل اسلونینا نیز به صورت آزاد راهی چلسی شدند.