kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد زاگرب کرواسی

قدرت‌نمایی 3 نماینده ایران با صعود به فینال


مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی جام اوپن زاگرب از ظهر دیروز برگزار شد که هر سه نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند.
در پایان کشتی‌های مقدماتی این مسابقات، رضا اطری در وزن 61 کیلوگرم، یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم با گذر از سد تمامی رقبا به دیدار فینال راه یافتند.
در وزن 61 کیلوگرم رضا اطری در دور نخست با نتیجه 4 بر 3 شوتا فارتنادزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گامزاتگادجی خالیدوف از مجارستان با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی دست یافت تا امشب برای کسب مدال طلا به روی تشک برود. وی در دیدار فینال به مصاف نارانخو نارمانداخ دارنده مدال برنز جهان از مغولستان می‌رود.
در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه 10 بر 1 کوجیرو شیگا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر تایموراز سالکازانوف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل جوزف لاوالی از آمریکا با نتیجه 7 بر 3 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل فضلی اریلماز از ترکیه با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی دست یافت و به دیدار فینال رسید. وی در دیدار فینال با جیسون نولف از آمریکا کشتی می‌گیرد.
در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر سباستین جزیرزانسکی از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر مارک‌هال از آمریکا را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی امشب با ‌هایاتو ایشیگورو از ژاپن کشتی می‌گیرد.
مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان فوق از ساعت 21 دیشب برگزار شد که نتیجه آن به چاپ روزنامه نرسید.
امروز نیز در رقابت‌های پنج وزن دوم، علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.