kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

۱۵۰۰ مسجد میزبان ۱۵۰ هزار دانش‌آموز معتکف 

 
 
 
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از حضور حدود ۱۵۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مراسم امسال اعتکاف به میزبانی ۱۵۰۰ مسجد از جمعه شب خبر داد.
به گزارش ایسنا، اصغر باقرزاده گفت: تقریبا ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش در سطح کشور به صورت خودجوش با هماهنگی سازمان تبلیغات، کانون مساجد، شورای تبلیغات اسلامی و مابقی نهادهای فعال در برگزاری اعتکاف، یک مسجد را به دانش‌آموزان دختر و یک مسجد را به دانش‌آموزان پسر اختصاص دادند.
باقرزاده افزود: البته در برخی مناطق بیش از یک مسجد داریم. اگر به طور میانگین ۱۰۰ نفر و در کل کشور ۱۵۰۰ مسجد اعتکاف داشته باشند، حدود ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه مهم‌تر از برگزاری اعتکاف، داشتن برنامه مناسب برای دانش‌آموزان است، اظهارداشت: تاکید و توصیه ما این بود که برنامه‌های مناسب برای دانش‌آموزان ترتیب داده شود و برنامه‌ها از حیث سخنرانی‌ها و دعاها باید ویژه دانش‌آموزان طراحی شده باشند و مربیانی که حضور می‌یابد متخصص باشند و لحظات دلچسبی برای دانش‌آموزان رقم بزنند، بنابراین بخشی از این نشست‌ها در اوقات اعتکاف به گفت‌وگو و پرسش و پاسخ اختصاص داده می‌شود. بچه‌ها سرشار از سؤال و شبهه هستند. تلاش کردیم در مساجد با استفاده از افراد متخصص در ایام اعتکاف چنین برنامه‌هایی داشته باشیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری جشن تکلیف پسران نیز گفت: فرآیند جشن تکلیف یعنی آموزش نماز، احکام و... در قالب جشن نورچشم آغاز شده اما جشن تکلیف به صورت نمادین در روز شنبه ۱۵ بهمن در استان‌های مختلف شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.