kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
سی‌ان‌ان به نقل از یک موسسه تحقیقاتی:

آمریکایی‌ها بین کشورهای ثروتمندکمترین عمر را دارند

بر اساس نتایج تحقیقات یک موسسه علمی و پژوهشی، آمریکایی‌ها به یک نظام بهداشت و درمان گسترده و کم خرج دسترسی ندارند و از این جهت میانگین طول عمر آمریکایی‌ها نسبت به سایر کشورها هم‌رتبه پایین‌تر است... آمریکا بیشترین هزینه را در نظام سلامت خود می‌کند اما کمترین نتیجه را می‌گیرد.

 

سرویس خارجی-

اکثر اوقات شاخص و معیار خوشبختی انسان‌ها و ملت‌های جهان-به ویژه در میان توده‌های مردم- میزان ثروت آنها تلقی می‌شود. این که چه‌اندازه درآمد دارید و در چه‌ خانه‌هایی زندگی می‌کنید و چه خودروهایی سوار می‌شوید از چشم بسیاری از انسان‌ها تعیین‌کننده این است که تا چه‌اندازه انسان‌ خوشبختی هستید. اما همان‌طور که آموزه‌های دینی تذکر داده‌اند، دو نعمت بسیار بزرگ هرچند که نقش تعیین‌کننده‌ای در آسایش و رفاه انسان دارند، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. آن‌قدر کم اهمیت جلوه داده می‌شوند تا وقتی که از دست بروند، تازه اهمیت آنها به هنگام نبود و فقدان درک و لمس می‌شود. آن دو نعمت بزرگ «امنیت» و «سلامتی» است. آمریکایی‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند، اگرچه بر اساس شاخصه‌های توسعه و رشد ناخالص ملی شرایط خوبی دارند و مزایای آن متوجه تنها بخشی از جمعیت این کشور می‌شود، بر اساس تازه‌ترین تحقیقات آنها انسان‌های خوشبختی نیستند چراکه نسبت به متوسط دنیا از سلامتی جسمی در‌خوری برخوردار نمی‌باشند. این را نتایج تحقیقات «صندوق مشترک المنافع»
نشان می‌دهد.
نتایج تحقیقات گروه «صندوق مشترک‌المنافع» که روز گذشته منتشر شده، فاش می‌کند که شهروندان آمریکایی در مقایسه با سایرکشورهای هر ردیف، بیشترین آمار مرگ مادر و فرزند و همچنین بالاترین نرخ مرگ و میر بر اثر یک بیماری قابل درمان را دارند. این گزارش تاکید می‌کند که نظام درمانی آمریکا کارایی ندارد و به همین دلیل مردم این کشور عمر نسبتا کوتاه‌تری دارند. گروه صندوق مشترک‌المنافع همچنین تاکید دارد که مردم آمریکا کمتر از کشورهای دیگر به پزشک مراجعه می‌کنند. و این عدم مراجعه به دلیل نبود تعداد پزشک کافی در کشور است. آمریکا تنها کشور در میان کشورهای تحت بررسی این تحقیق است که پوشش همگانی سلامت ندارد، تا آنجا که در سال ۲۰۲۱، ۸.۶ درصد از جمعیت آمریکا تحت پوشش بیمه درمانی قرار نداشته‌اند.
البته عدم پوشش سراسری بیمه هم علت روشنی دارد و آن اینکه عمدتا از توان مالی کافی برخوردار نیستند، همزمان هزینه‌های آزاد درمان هم سرسام آور است و منجر شده تا تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی از انجام مراقبت‌های درمانی صرف نظر کنند و یا آن را به تعویق بیاندازند. در این مطالعه همچنین هزینه‌های آمریکا با هزینه‌های کشورهای آلمان، فرانسه، سوئیس، نروژ، کره جنوبی، هلند، سوئد، کانادا، استرالیا، انگلیس، ژاپن و نیوزیلند به ازای هر فرد در حوزه سلامت مقایسه شده که نشان از اختلاف فاحش و گرانی واضخ خدمات درمانی در آمریکا دارد. گفتنی است، درحالی‌که آمریکا هزینه ۱۱ هزار و ۹۱۲ دلاری به ازای هر فرد می‌کند، هزینه کشورهای نامبرده در این زمینه از ۴ هزار تا ۷ هزار دلار به ترتیب برای کره‌جنوبی و آلمان متغیر است.
یک تحقیق دیگر
 نتایج تحقیقات جدید دیگری نشان می‌دهد که حدود 60 درصد از آمریکایی‌ها توانایی کافی مالی ندارند و در شرایط بد اقتصادی زندگی می‌کنند. همچنین شمار افراد ضعیف جامعه نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است. براین اساس، حدود 64 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی اظهار کردند که در پایان سال 2022، اوضاع اقتصادی بسیار بدی داشتند و نتوانستند تا با حقوق ماهانه خود تا آغاز برج بعدی زندگی کنند. علاوه‌بر این، حدود یک سوم از جامعه آماری تحقیقات تاکید دارند که شرایط اقتصادی آنها در سال جدید بدتر خواهد شد. آنها تورم و عدم اطمینان اقتصادی را عوامل اصلی این بحران ذکر می‌کنند. سه چهارم از این افراد تورم را دلیل اصلی و حدود یک چهارم دیگر عدم اطمینان از شرایط اقتصادی را دلیل عمده بدترشدن شرایط اقتصادی می‌دانند.
بزرگ‌ترین مشکل آمریکا از نگاه مردم آمریکا
پس از جنجال و حواشی فراوان بر سر کشف اسناد محرمانه در خانه و دفتر جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و همچنین در دفتر مایک پنس معاون سابق دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، یک نظرسنجی تازه که روز دوشنبه از سوی گالوپ برگزار شده، نشان می‌دهد که ۲۱ درصد از اهالی این کشور حکومت خود را بزرگ‌ترین چالش کشور می‌دانند. نارضایتی از عملکرد حکومت آمریکا به طور متناسب در هر دو حزب این کشور دیده می‌شود. ۲۴ درصد از جمهوری خواهان و ۱۸ درصد از دموکرات‌ها می‌گویند که حکومت آمریکا بزرگ‌ترین مشکل پیش روی این کشور است.
از زمان آخرین نظرسنجی گالوپ در آذر و دی ماه با موضوع مهم‌ترین نگرانی‌های آمریکایی، اعتراض شهروندان این کشور نسبت به ضعف حکومت، ۶ درصد افزایش یافته و این مورد مجددا به صدر بازگشته است. در نظرسنجی جدید گالوپ، همچنین ۱۵ درصد از پاسخ دهندگان تورم و ۱۱ درصد مهاجرین غیر قانونی را به عنوان جدی‌ترین نگرانی خود ذکر کرده‌اند. گفتنی است، پیشتر هم در نظرسنجی رویترز-ایپسوس ثابت شد که تنها ۴۰ درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تایید می‌کنند.