kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
گزارش کیهان از بازتاب عملیات ناکام حمله به تأسیسات دفاعی در اصفهان 

دست و پازدن صهیونیست‌ها برای بزرگنمایی «ترقه‌بازی» در اصفهان

رژیم صهیونیستی در حالی برای بزرگنمایی یک ترقه‌بازی بی‌حاصل تقلا می‌کند که ضربه‌های کاری جمهوری اسلامی با کمک بازوان قدرتمندش در منطقه این روزها بی‌سابقه‌ترین بحران‌ها را به این رژیم تحمیل کرده تا جایی که فروپاشی از درون ورد زبان مقامات این رژیم شده است.
 
 
 
سرویس سیاسی- 
 
رژیم صهیونیستی که مقابله با نفوذ و قدرت ایران در منطقه را در راس برنامه‌ سیاست خارجی خود قرار داده، این روزها برای انحراف افکار عمومی و رسانه‌ها از بی‌سابقه‌ترین بحران‌ها در داخل این رژیم به اقدامات خرابکارانه بی‌حاصل متوسل شده است. در تازه‌ترین اقدام، شنبه شب چند ریزپرنده یک کارگاه مهمات‌‌سازی در اصفهان را هدف حمله قرار دادند که با واکنش سیستم پدافندی مستقر در این مجموعه دفاعی دشمن صهیونیستی از دستیابی به اهداف خود باز ماند. 
بر اساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت دفاع، این ریزپرنده‌ها در اجرای عملیات خود ناموفق بودند و هیچ تلفات جانی در پی نداشته و تنها سقف یکی از سیلوهای این مرکز مهمات ‌سازی آسیب جزئی دیده است.
گرچه مقامات این رژیم به‌دلیل وحشت از واکنش‌های جمهوری اسلامی‌، مسئولیت این نوع عملیات‌های خرابکاری را رسما برعهده نمی‌گیرند اما جریان رسانه‌ای وابسته به محور غربی عربی عبری تلاش کرد این حمله ناموفق را موفقیتی بزرگ جلوه دهد.
 در ابتدا شبکه سعودی «الحدث» مدعی شد حمله توسط آمریکا انجام شده است؛ ادعایی که از سوی خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی پنتاگون رد شد. 
روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نیز آن را موفقیت فوق‌العاده خواند! روزنامه «وال استریت ژورنال» 
به آسیب جزئی به این ساختمان اشاره کرد.
این جریان رسانه‌ای همواره از خرابکاری‌‌های جزئی در ایران را با بزرگ‌نمایی اعلام می‌کنند و هر بار مدعی می‌شوند که توانسته‌اند مسیر رشد سریع قدرت نظامی و برنامه مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران را بگیرند. 
اما با این حال پس از ‌اندک زمانی که بادشان خالی می‌شود و از فضای خیالی به روی زمین و واقعیت‌های میدانی پا می‌گذارند مجدداً به روال سابق اظهار عجز و ناتوانی در برابر پیشرفت‌های دفاعی و هسته‌ای ایران بازمی‌گردند. 
البته دریافت ضربات متقابل و زهرآگین ایران، که تهران به سبب شرایط بین‌المللی از رسانه‌ای شدن بخش زیادی از آنها امتناع می‌ورزد، در یادآوری سریع وضعیت زمین بازی به صهیونیست‌ها غیرقابل چشم‌پوشی است.
در واقع ترقه‌بازی‌ها از سر عجز و بی‌حاصل رژیم صهیونیستی که نشان‌دهنده عیار واقعی این رژیم برای رویارویی با ایران است در حالی است که جمهوری اسلامی با کمک بازوهای قدرتمند خود در منطقه همواره در حال وارد آوردن ضربات کاری به اشغالگران فلسطین است که فروپاشی از درون این روزها ورد زبان مقامات صهیونیستی شده است. 
اسرائیل به خوبی می‌داند 
مثل گذشته به حمله اصفهان پاسخ داده خواهد شد
یک مقام مسئول ایرانی درخصوص حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در شامگاه هشتم بهمن و تلاش رسانه‌های صهیونیستی برای دستاورد‌سازی از این حمله تروریستی در گفت‌وگو با الجزیره توضیح داد.
وی تصریح کرد: «حمله اصفهان موفقیت‌آمیز نبود و سخنان منابع اسرائیلی صرفا تبلیغاتی و برای سرپوش گذاشتن بر این شکست است. نشانه‌های عملی اولیه حاکی از دست داشتن اسرائیل در حمله به اصفهان است و تحقیقات باید ادامه یابد.»
این مقام مسئول ایرانی تصریح کرد که احتمالات موجود نشان می‌دهد که ریزپرنده‌ها از داخل ایران و از نزدیکی محل هدف بلند شده‌اند. 
وی افزود: «اسرائیل به خوبی می‌داند که پاسخ آن را دریافت خواهد کرد و این همان چیزی است که پیش از این نیز، به دور از هر گونه سروصدا و اظهارنظرهای متوالی اتفاق افتاده است. واشنگتن از این حمله فاصله می‌گیرد؛ زیرا می‌داند که آن شکست خورده و تهران را مجبور به تغییر سیاست‌هایش نخواهد کرد. کسانی هستند که با آتش بازی می‌کنند. ما تردیدی نداریم که اگر برای آغاز یک جنگ منطقه‌ای تصمیم بگیرند؛ خودشان نخستین کسانی هستند که خواهند سوخت.»
بازتاب وحشت صهیونیست‌ها 
از پاسخ ایران 
در همین راستا رجزخوانی و تقلای رسانه‌های صهیونیستی برای بزرگنمایی این خرابکاری بی‌حاصل خیلی زود به وحشت و نگرانی از پاسخ جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد. 
شبکه کان نیوز رژیم غاصب اسرائیل در مطلبی نوشت که ایران اسرائیل را تهدید کرده است که به حمله به انبار مهمات در اصفهان پاسخ خواهیم داد.
روزنامه صهیونیستی معاریو نیز بادرج این مطلب که «ایران اسرائیل را تهدید کرد» با اشاره به ناتوانی و آسیب پذیر بودن این رژیم نوشت: «اگر اسرائیل جنگ منطقه‌ای را آغاز کند، می‌سوزد».
یدیعوت آحارونوت دیگر روزنامه مطرح رژیم غاصب صهیونیستی نیز در این رابطه نوشت: ایران در پی این حمله تهدید کرد: «اسرائیل به خوبی می‌داند که پاسخ خواهد گرفت».
رئیس‌ موساد 
همزمان با اعلام حمله در اصفهان 
نشست امنیتی را ترک کرد
از سوی دیگر منابع صهیونیستی، جزئیات جدیدی از تحرکات مقامات این رژیم همزمان با اعلام خبر حمله در ایران منتشر کردند.
پایگاه خبری «عرب۴۸»، به نقل از شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد که «دیوید بارنیع» رئیس‌دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) نشست امنیتی-سیاسی این رژیم را کمی قبل از ساعت ۲۲ به وقت فلسطین اشغالی (حوالی ۲۳:۳۰ به وقت ایران) ترک کرده است.
طبق این گزارش، رئیس‌موساد پس از انتشار خبر ریزپرنده‌ها در اصفهان دیگر به نشست امنیتی-سیاسی باز نگشته است.
مقامات این رژیم به خوبی می‌دانند غیر از این چند مورد منزجرانه، گزینه دیگری برای ضربه زدن به ایران ندارد ولی در مقابل، ضرباتی که یکی پس از دیگری از ایران و محور مقاومت دریافت می‌کند خیلی بیشتر از این اقدامات بی‌حاصل است. 
واکنش مزورانه غرب؛ اعلام محکومیت از سوی مسکو و دمشق 
پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی دیروز در موضعی مزورانه و فریبکارانه گفت اتحادیه اروپا نمی‌داند چه کسی پشت حمله اخیر در اصفهان است اما از همه طرف‌ها می‌خواهد از تشدید بیشتر در منطقه خودداری کنند. 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام اروپایی به خبرنگاران گفت: «اخباری که از ایران می‌آید را دنبال می‌کنیم. نمی‌دانیم چه کسی پشت حمله بود. نمی‌دانیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده است». وی افزود اتحادیه اروپا «از همه طرف‌ها می‌خواهد از هر اقدامی که می‌تواند باعث تشدید تنش‌های موجود در منطقه شود، خودداری 
کنند.»
این در حالی است که وزارت خارجه روسیه وقوع حمله تروریستی ناموفق ریزپرنده‌ها علیه مجتمع کارگاهی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در اصفهان را محکوم کرد.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «مسکو حمله تحریک‌آمیز پهپادی به تاسیسات دفاعی در ایران را به شدت محکوم می‌کند. حملات به تاسیسات نظامی ایران باعث تنشی غیرقابل کنترل خواهد شد».
همچنین وزارت خارجه سوریه دیروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای به حمله پهپادی در اصفهان واکنش نشان داد و آن را قویا محکوم 
کرد.
به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این بیانیه آمده است: «سوریه ضمن محکومیت تلاش ناموفق برای حمله یکی از مجتمع‌های صنعت دفاعی ایران در اصفهان، با رهبری، دولت، ارتش و مردم ایران ابراز همبستگی می‌کند».
وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که این‌گونه اقدامات تحریک‌آمیز امنیت، قدرت، مواضع و توسعه ایران را هدف قرار داده، چنان که امنیت و ثبات منطقه را نشانه رفته است.
در ادامه این بیانیه آمده است: «سوریه خواستار مجازات طرف‌هایی است که در پشت صحنه این جنایت هستند، چرا که امنیت و ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کنند و به آنها در مورد عواقب اقدامات تهاجمی و تحریک‌آمیز خود هشدار می‌دهد. دمشق همچنین خواستار محاکمه فردی است که دست به این اقدام بزدلانه زده است»