kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

تیم ریشه‌دار و پرطرفدار یا موش آزمایشگاهی؟!(نکته  ورزشی)

 
 
سرویس ورزشی-
اخیرا برخی از دوستان و خوانندگان ‌گرامی در تماس با تحریریه به شرایط به وجود آمده در تیم استقلال اشاره داشتند. آنها در صحبت‌هایشان بر روی این نکته تاکید کردند که خوب است علاوه‌بر توجه به مسائل کلان ورزش به مسائل و امور جاری هم پرداخته شود. 
خدمت این دوستان عرض کردیم- و این‌جا هم تاکید می‌کنیم – همواره تلاش داریم به جای پرداختن به معلول‌، به علل و ریشه معضلات و گرفتاری‌های ورزش بپردازیم. برای مثال آنچه امروز تیم استقلال یا تیم‌ها و موضوعات دیگر با آن درگیر هستند، ریشه در مسائلی دارد که ما بارها در این صفحه به آن پرداخته‌ایم‌، مسائلی مثل مدیریت کلان ورزش، مشکلات حل نشده و موضوعات بر زمین مانده ورزش و... بر همین اساس می‌توان علت خیلی از ابهامات و مشکلات ورزش را دریافت و به آنها پی برد. آن وقت می‌شود پاسخ این سؤال و نظایر آن را دریافت که در کجای دنیا تیمی که قهرمان می‌شود، فصل بعد مدیر و مربی و کاپیتان و مهره‌های کلیدی آن عوض و یا اخراج و... می‌شوند؟! 
کجای دنیا عنان و اختیار فنی تیم پرطرفدار و ریشه‌داری را که ده‌ها پیشکسوت و استخوان خرد کرده و مربی دارد به دست هر « از گرد راه رسیده خارجی» می‌سپارند تا اولا با آن مثل موش آزمایشگاهی رفتار کند و ثانیا با رفتار و کردار و اعمال « غیرطبیعی» و عصبانیت‌های ناشی از غرور بیجا‌، هم شخصیت و سابقه آن تیم را زیر سؤال ببرد و هم تمرکز و اعصاب بازیکنان را تحت تاثیر قرار دهد و تضعیف کند و...؟! 
به نظر ما پاسخ این سؤال و سؤالات نظیر آن و به طور کلی تحلیل مسائل و معضلاتی که ورزش در آن غرق شده و گرفتار آمده‌، در بعضی از همان موضوعات و عواملی است که ما به وسع و توان خود به آن می‌پردازیم، مسائلی مثل فقدان اراده اصلاح، اخلال و اعمال قدرت مدیران سایه‌نشین، چنگ‌اندازی مدیران سفارشی بر مناصب حساس و مهم ورزش‌،رخنه دلالیسم مخرب به مراکز حساس از طریق بعضی از رسانه‌های ورزشی و... این مسائل را وقتی در نظر بگیریم آن وقت مثلا تحلیل آنچه که امروز در تیم استقلال می‌گذرد، خیلی خیلی آسان خواهد بود!