kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
معاون اول رئیس‌جمهوری در زاهدان:

توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به ویژه استان سیستان و بلوچستان‌، اولویت دولت مردمی است 

 
 
 
زاهدان- خبرنگار کیهان:
کارخانه تولید قیر در شهرک صنعتی کامبوزیا شهرستان زاهدان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. 
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان، محمد مخبر در آیین افتتاح کارخانه تولید قیر اظهار داشت: توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به ویژه استان سیستان و بلوچستان اولویت دولت مردمی است و بر همین اساس توسعه صنعتی و متوازن این استان در دستور کار قرار گرفته است. 
وی افزود: ضرباهنگ گازرسانی به پهنه استان سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم رشد شتابانی پیدا کرده و در آینده بسیار نزدیک منطقه سیستان نیز از نعمت گاز بهره‌مند خواهد شد. 
وی بیان کرد: تامین سوخت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی یکی از مشکلات عمده این استان است که با تکمیل عملیات گازرسانی یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های صنعتگران و تولیدکنندگان آن مرتفع خواهد شد. 
معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: راه‌اندازی این کارخانه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت بنیاد برکت انجام شده، می‌تواند باعث تامین بخش زیادی از قیر و آسفالت مورد نیاز شهرداری‌ها و پروژه‌های راه‌سازی استان شود. 
وی خاطر‌نشان کرد: این کارخانه می‌تواند با تولید محصولات صادرات‌محور از ظرفیت بازارهای کشورهای پاکستان و افغانستان نیز استفاده کند. 
در آیین افتتاح کارخانه تولید قیر «فرآبند مهراد شرق» که وزرای نفت و نیرو نیز حضور داشتند، وزیر نفت درخصوص تامین سوخت مورد نیاز این واحد تولیدی دستورات لازم را دادند. 
واحد تولیدی فرآبند مهراد شرق با تولید انواع قیر، سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۱۲۵ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۸۰ هزار تن در زمینی به گستره ۷۰۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی زاهدان کامبوزیا واقع شده است.