kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۱۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
مدیرکل بنیاد شهید استان فارس:

سپاه مسئولیت ادامه تحصیل«آرتین» از مدرسه تا دانشگاه را به عهده گرفت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس از پیگیری امور و اتخاذ تمهیدات ویژه برای ادامه تحصیل رایگان «آرتین سرایداران» مجروح حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) خبر داد.

ابراهیم بیانی به ایرنا گفت: آرتین سرایداران یکی از مصدومان حادثه تروریستی شاهچراغ‌(ع) است که بیشترین تأثیرگذاری را در بُعد بیان مظلومیت شهدا و مجروحان این حادثه داشته است؛ در واقع او یکی از مجروحان این حادثه بود که افکار جهانی را به خود معطوف کرد.آرتین به لحاظ پایین بودن سن و سال و به دلیل اینکه در این حادثه تلخ پدر، مادر و بردارش را از دست داد از ویژگی بارز و متمایزی نسبت به دیگر مجروحان این حادثه برخوردار است.
بیانی افزود: از همان روز اول که این حادثه به وقوع پیوست، درمان آرتین مورد توجه قرار گرفت و معاون اول رئیس‌جمهور به همراه امام جمعه شیراز و استاندار فارس در عیادتی که از آرتین در بیمارستان داشتند تأکید کردند نیازمندی‌های آرتین در درمان برطرف و رسیدگی‌های لازم از او انجام شود.
وی یادآور شد: پس از ترخیص آرتین، مقرر شد دو عمل جراحی دیگر بر روی دست او انجام شود که این عمل‌های جراحی هم با موفقیت صورت گرفت؛ با این حال می‌بایست برای نگهداری آرتین پس از ترخیص از بیمارستان تصمیمات لازم اتخاذ می‌شد. لذا حضانت این مجروح در دستور کار قرار گرفت.در جلسه‌ای که برای تعیین تکلیف حضانت آرتین با حضور پدربزرگ و خواهرش و نمایندگان دادگستری و دادستانی در بنیاد شهید برگزار شد، تصمیمات نهایی در این خصوص گرفته شد.پدربزرگ آرتین لطف بزرگی کرد و اجازه داد خواهر آرتین حضانت او را بر عهده بگیرد. در واقع سرپرستی، نگهداری و تربیت آرتین به خواهرش واگذار شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای باز کردن حساب حقوقی برای آرتین انجام شده است، گفت: حقوق پدر که به آرتین تعلق می‌گیرد و حق و حقوق او از جانبازی در این حساب نگهداری می‌شود؛ البته بسیاری از دستگاه‌ها و افراد مختلف هم هدایای نقدی و غیرنقدی به آرتین اختصاص دادند. بایستی مدیریت می‌شد تا هدایای نقدی در حساب آرتین واریز و این حساب تا زمانی که آرتین به سن قانونی می‌رسد مسدود شود. برای اینکه ارزش ریالی این پول کاهش پیدا نکند تدابیر لازم اتخاذ شد؛ در واقع حسابی برای او باز شده است که ارزش افزوده داشته باشد؛ گردش ماهانه این پول به شکلی است که آرتین در زمانی که به سن قانونی می‌رسد می‌تواند بدون اینکه ارزش پول کاهش یافته باشد از این مبلغ بهره ببرد.
بیانی عنوان داشت: آرتین در کمیسیونی که روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷دی ماه برگزار شد حضور داشت و پزشکان وضعیت دست او را بررسی کردند. نتایج کمیسیون و میزان درصد جانبازی آرتین تا چند روز آینده مشخص و اعلام خواهد شد.
وی اظهارداشت: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام هزینه‌های آرتین از مهدکودک، پیش دبستانی، مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان گرفته تا دانشگاه را تقبل کردند و مقرر شده که سپاه پاسداران هزینه تحصیل و سرویس ایاب و ذهاب و تمام نیازمندی‌های تحصیلی آرتین را پرداخت کند.