kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

اخبار ورزش جهان

 

دهمین قهرمانی جوکوویچ در استرالیا
نواک جوکوویچ صرب برای دهمین مرتبه عنوان قهرمانی رقابت‌های گرنداسلم استرالیا را از آن خود کرد.
در دیدار فینال رقابت‌های گرنداسلم ملبورن استرالیا، نواک جوکوویچ نفر پنجم رنکینگ برترین تنیسورهای جهان برابر استفانوس سیتسیپاس نفر چهارم رنکینگ از یونان به میدان رفت و مقتدرانه و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و دهمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس اُپِن استرالیا را از آن خود کرد.
جوکوویچ در این دیدار در ۳ ست متوالی و با نتایج ۶-۳، ۷-۶ و ۷-۶ مقابل سیتسیپاس به برتری رسید و جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر برد.
نوله در هفت مسابقه خود در این مسابقات فقط یک سِت را به رقبای خود واگذار کرد و شش دیدار را با نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسانده بود تا یکی از قاطع‌ترین قهرمانی‌های این مسابقات را به نام خود سند بزند. جوکوویچ برای سی‌وسومین مرتبه موفق به صعود فینال رقابت‌های گرنداسلم شده بود و در کنار سرنا ویلیامز چهره مطرح تنیس زنان جهان قرار گرفت. وی برای رسیدن به کریس اورت اسطوره آمریکایی تنیس زنان که رکورد ۳۴ فینال گرنداسلم را دارد، تنها یک فینال دیگر فاصله دارد.
جوکوویچ با قهرمانی در این مسابقات، به صدر رنکینگ برترین تنیسورهای جهان تبدیل شد.
همچنین جوکوویچ با این قهرمانی بیست و دومین در گرنداسلم‌ها را به دست آورد و از این حیث با رافائل نادال، رکورددار قهرمانی در گرنداسلم‌ها رسید و حالا می‌تواند با یک قهرمانی دیگر به تنهایی پرافتخارترین تنیسور تاریخ شود.
بحران در اردوی میلان
با دریافت ۹ گل در دو بازی!
تیم فوتبال میلان که برای تثبیت رتبه دومی خود در سری آ ایتالیا به مصاف ساسولو رفته بود، مقابل این تیم شکست سنگینی را تجربه کرد.
درجریان هفته بیستم لیگ فوتبال ایتالیا موسوم به سری آ، تیم فوتبال میلان در سن‌سیرو میزبان ساسولو بود که این رقابت با شکست سنگین ۵ بر ۲ میلان همراه شد. تیم فوتبال میلان درحالی پا به این رقابت گذاشته بود که ۳۸ امتیاز داشت و می‌بایست برای تثبیت جایگاه دومی خود در سری آ، پیروز این دیدار می‌شد. تیم میلان در بازی گذشته خود با نتیجه ۴ بر صفر مقابل لاتزیو شکست خورده بود و با بازی بد امروز آنها این تیم در دو بازی گذشته ۹ گل را دریافت کرد! برای نخستین بار در تاریخ، میلان در دو بازی پیاپی چهار گل یا بیشتر دریافت می‌کند.
تیم فوتبال میلان که در ۳ بازی گذشته خود یک شکست و دو تساوی داشت، در بازی امروز هم موفق نشد پیروز شود تا جایگاه دومی این تیم به اینتر برسد. میلان با این شکست به چهارمین باخت خود در سری آ رسید و با ۳۸ امتیاز و دو پله سقوط در رده چهارم جدول جای گرفت. همچنین تیم فوتبال ناپولی با یک بازی کمتر ۵۰ امتیازی بوده و در صدر قرار دارد.
تیم‌های اینتر و آتالانتا به ترتیب با ۴۰ و ۳۸ امتیاز در رده‌های دوم و سوم لیگ جای دارند.