kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۹۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

خواندنی از ورزش ایران

 

*محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک صبح دیروز به همراه سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن بازدید از امکانات ساختمان جدید فدراسیون کشتی و کمپ تیم های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی،دیدار و گفت و گو کردند.
*علی اصغر قربانعلی‌پور، مربی اهل خوی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان و استقلال، پس از زلزله در این شهرستان گفت: اهل روستای پیرکندی خوی هستم و هنوز هم پدر و مادر من آنجا زندگی می‌کنند. شنبه شب پس از ایجاد زلزله با اقوام خود تماس گرفتم‌. متاسفانه وضعیت خیلی در خوی خراب است و با توجه به سرما، برف و کولاک که از شنبه شب شروع شده مردم زلزله زده در سرمای حدود منفی شش درجه، شرایط خوبی ندارند.وی افزود: از مردم و مسئولان می‌خواهم هرکس هرکاری از دستش برمی‌آید انجام بدهد زیرا اکنون بچه‌ها، زنان، پیرزن و پیرمرد با توجه به شدت تخریب ساختمان‌ها در کوچه و خیابان مانده‌اند. بسیاری از آنها به اطراف شهر پناه برده‌اند. الان وقت کمک کردن به مردم خوی است. خود من به عنوان یکی از اهالی این شهر هر کاری از دستم برآید انجام می‌دهم و امیدوارم مسئولان و کل مردم دست در دست هم بدهند تا این مشکل به زودی حل شود. از جامعه ورزش نیز می‌خواهم هرکس هر کمکی از دستش برمی‌آید انجام بدهد و گره‌ای از مشکلات زلزله‌زدگان باز کند.
*فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) ،درباره آخرین وضعیت پرونده‌های باز تخلف ناشی از دوپینگ، گفت: ۴ پرونده که یک مورد آن مربوط به رشته والیبال، ‌یک مورد مربوط به رشته بسکتبال و 2 مورد مربوط به رشته کشتی‌ است در مرحله رسیدگی قرار دارند که این پرونده‌ها یا با صدور رای مواجه خواهند شد یا جلسه دفاع در مورد آن‌ها برگزار می‌شود. وی افزود: یک پرونده نیز مربوط به رشته تیراندازی است که در مرحله استیناف‌خواهی قرار دارد و ۲۱ روز فرصت، پیش‌روی ورزشکار دوپینگی است. رای این پرونده صادر شده است اما ممکن است به شورای تجدید نظر برود.قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد: محرومیت‌های ۲ تا ۴ ساله در انتظار ۵ ورزشکاری است که نمونه دوپینگ آن‌ها مثبت شده است.طی سال ۲۰۲۲ میلادی ۲۳ ورزشکار ایرانی به دلیل تخلف ناشی از دوپینگ با محرومیت‌ از تمامی فعالیت‌های ورزشی در بازه‌های زمانی مشخص مواجه شده‌اند.