kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

کنعانی: به زودی فهرست تحریم‌های ایران علیه ناقضان حقوق بشر در اروپا اعلام خواهد شد

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حق خود برای عمل متقابل درخصوص این قبیل سیاست‌های شکست خورده را محفوظ دانسته و به‌زودی فهرست تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس را اعلام خواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام اتحادیه اروپا و نیز رژیم انگلیس درخصوص اعمال تحریم علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را قویاً محکوم کرد و آن را بیانگر ناتوانی ذهنی مقامات اروپایی از درک درست واقعیت‌های ایران و سردرگمی آنان در قبال اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست. وی در ادامه اقدامات تحریمی اخیر اروپا و انگلیس علیه برخی مسئولین کشور را نشانه استیصال، سرخوردگی و عصبانیت آنان از شکست فضاحت‌بار اخیر در ایجاد بی‌ثباتی در ایران به‌رغم تلاش‌ها و هزینه‌های سنگین قلمداد نمود و تصریح کرد: البته آنان به‌خوبی می‌دانند که تحریم‌ها بر عزم و اراده ملت ایران برای مقابله با دخالت و توطئه‌های خارجی خللی وارد نخواهد کرد.
به گزارش مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حق خود برای عمل متقابل درخصوص این قبیل سیاست‌های شکست خورده را محفوظ دانسته و به زودی فهرست تحریم‌های جدید علیه ناقضان حقوق بشر و مروجان تروریسم در اتحادیه اروپا و انگلیس را اعلام خواهد کرد.
گفتنی است روز گذشته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز از نامه این کمیسیون به وزارت امور خارجه و درخواست اقدام متقابل و فوری با تحریم‌های جدید اروپا خبر داد.